Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Dersin Amacı, Planı ve Kaynakları
|
|
2
|
Siyasal Partilerle Alakalı Temel Tanım ve Kavramlar
|
K1.BÖLÜM1 (s. 1-125)
|
3
|
Siyasal Partilerin Tarihsel Temelleri
|
K1.BÖLÜM1 (s. 1-125)
|
4
|
Siyasal Partilerin Fonksiyonu
|
K1.BÖLÜM1 (s. 1-125)
|
5
|
Siyasal Partilerin Hukuksal Statüsü, Kuruluşu, Örgütsel Yapısı ve Tipolojisi
|
K1.BÖLÜM1 (s. 1-125)
|
6
|
Siyasal Parti Sistemleri ve Siyasal Partilerin Finansmanı
|
K1.BÖLÜM1 (s. 1-125)
|
7
|
Türkiye`de Siyasal Partiler:
II. Meşrutiyet Döneminde Kurulan Siyasal Partiler
|
K2.BÖLÜM1
|
8
|
Mütareke Döneminde Kurulan Siyasal Partiler
|
K3.BÖLÜMGİRİŞ
|
9
|
Birinci Cumhuriyet Döneminde Kurulan Siyasal Partiler
Tek Parti Döneminde ve Çok Partili Hayata Geçiş Sürecinde Kurulan Siyasal Partiler (I)
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
10
|
Tek Parti Döneminde ve Çok Partili Hayata Geçiş Sürecinde Kurulan Siyasal Partiler (II)
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
11
|
Demokrat Parti Döneminde Kurulan Siyasal Partiler
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
12
|
İkinci Cumhuriyet Döneminde Kurulan Siyasal Partiler
1960-1980 Yılları Arasında Kurulan Siyasal Partiler (I)
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
13
|
1980`den Günümüze Siyasal Partiler (II)
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
14
|
1980`den Günümüze Siyasal Partiler (III)
|
K1.BÖLÜM1 (s. 171-358)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ömer Faruk Uğurlu
|
Kaynaklar
|
K1. Teziç, Erdoğan, 100 Soruda Siyasi Partiler, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
K2. Tunaya, Tarık Zafer (1988) Türkiye`de Siyasal Partiler, C.1., Hürriyet Vakfı Yayınları, İstanbul.
K3. Tunaya, Tarık Zafer (1988) Türkiye`de Siyasal Partiler, C.2., Hürriyet Vakfı Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Turgay Uzun (2019), İttihat ve Terakki`den Günümüze Siyasal Partiler, Orion Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Siyasal partilerle alakalı temel tanım ve kavramlar çerçevesinde siyasal partilerin tarihi temellerini, hukuksal statüsünü, fonksiyonunu ve örgütsel yapısını incelemek, siyasal parti sistemleri hakkında panoramik bir değerlendirme yapmak, Türk siyasal hayatında kurulan siyasal partilerin kuruluşunu, işleyişini, yapısını ve tarihsel önemini irdelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
SİYASİ PARTİ NEDİR? PARTİLERİN TARİHSEL TELAMÜLÜ VE FONKSİYONLARI, TÜRKİYE`DEKİ SİYASİ PARTİLER
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
5
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
5
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
5
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
5
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|