|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile ilgili tanımlamalar
|
|
|
2
|
Bölge, bölgelerarası dengesizlik, bölgesel planlama ve bölgeselleşme kavramları
|
|
|
3
|
Sorunların çözümüne yönelik kurumlar, düzenlemeler ve işbirlikleri
|
|
|
4
|
Sürdürülebilirlik Ölçüleri ve Standartlar
|
|
|
5
|
Sürdürülebilir Tüketim ve Ekolojik Ayakizi
|
|
|
6
|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Avrupa Birliği
|
|
|
7
|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Azgelişmiş ülkeler
|
|
|
8
|
Uluslararası Örgütler ve Çevre
|
|
|
9
|
Su, Enerji, Hava ve İklim, Toprak ile ilgili kirlenmeler/bozulmalar/azalmalar ve diğer sorunlar, sorunların çözümüne yönelik kurumlar, düzenlemeler ve işbirlikleri
|
|
|
10
|
Kyoto Protokolü
|
|
|
11
|
Türkiye ve Sürdürülebilir Kalkınma
|
|
|
12
|
Türkiye ve Sürdürülebilir Kalkınma
|
|
|
13
|
Çevresel Etki Değerlendirmesi
|
|
|
14
|
Çevresel Etki Değerlendirmesi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. İsmet AKBAŞ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Adams, W.M. (2001) Green Development, London: Routledge.
Zerrin Toprak (2016), Kent Yönetimi ve Politikası, İzmir, 2008.
Keleş, R. Kent, Kentsel Siyaset ve Çevre Yazıları 1993-2014, Arkeoloji Sanat Yayınları, İstanbul.
Tekeli, İlhan (2008), Türkiye`de Bölgesizlik ve Bölge Planlama Yazıları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul
Keleş, R., Hamamcı, C., ve A. Çoban (2009) Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara,.
Keleş, R. ve Hamamcı, C. (1993), Çevrebilim, İmge Kitabevi, Ankara
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı (Rio+20) Rio de Janeiro, Brezilya 20-22 Haziran 2012 ?İstediğimiz Gelecek? Konferans çıktısı www.surdurulebilirkalkinma.gov.tr
Lester Brown (2003) Eko-Ekonomi Dünya İçin Yeni Bir Ekonomi Kurmak, İstanbul: TEMA Vakfı Yayınları No: 42
|
|
Yardımcı Kitap
|
Zerrin Toprak, Yerelde Yönetişim Olgusunda Demokratik Kazanımları Teorik Ve Pratik Temelli Yaklaşımlar. Türkiye ve İzmir , 2.Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Matsa, Ankara, Ekim 2008.
|
|
Dersin Amacı
|
District, regional development, and urban and rural development to indicate the outlines of community development, reviewing the legislation on the subject and to develop workable models. In the context of sustainable development, it is to teach students how environmental management should be handled at international level. His philosophy, ethical rules and Turkey`s place in environmental protection and use in this area provide knowledge and skills in interaction.
|
|
Dersin İçeriği
|
definitions of the concept of Sustainable Development
Water, Energy, Air and Climate, pollution of soil / distortion / reduction and other issues
institutions to solve the problem, arrangements and partnerships
Sustainability Measurement and standarts
Sustainable Consumption Ecological Footprint
International organizations and environment
Sustainable Development and the European Union
Sustainable Development and the Least Developed Countries
Kyoto Protocol
Turkey and Sustainable Development
Environmental Impact Assessment
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
5
|
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
5
|
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4
|
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
5
|
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
|
14
|
-
|
-
|
|
15
|
-
|
-
|