|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş: Dersin Amacı, Planı ve Kaynakları Hakkında Genel Bir Değerlendirme
|
|
|
2
|
Seçimle İlgili Tanım ve Kavramlar (Siyasal İktidar, Demokrasi, Seçim, Siyasal Temsil, Siyasal Katılma, Siyasal Parti, Parlamento vb.)
|
K1-BÖLÜM1
|
|
3
|
Seçim Hakkının Demokratik İlkeleri ve Seçimin Temel Öğeleri (Eşitlik, Genellik, Bireysellik, Gizlilik, Serbestlik İlkeleri ve Seçim Çevresi, Sandık, Seçmen, Oy, Oy Pusulası, Tutanak vs.)
|
K1-BÖLÜM1
|
|
4
|
Seçim Yöntemleri ve Sistemleri
|
K1-BÖLÜM2
|
|
5
|
Seçim Sistemlerinin Siyasal Hayat ve Siyasal Kurumlar Üzerindeki Etkileri
|
K1-BÖLÜM2
|
|
6
|
Türkiye`de Seçimler ve Seçim Sistemleri:
Ülkemizde Uygulanan Seçim Kanunları Hakkında Genel Bir Değerlendirme
|
K1-BÖLÜM3
|
|
7
|
Çoğunluk Sistemi Uygulamaları:
Meşrutiyette ve Milli Mücadelede Seçimler (1877, 1908, 1912, 1914, 1919 ve 1920 Genel Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
8
|
Cumhuriyet Döneminde Seçimler:
Tek Parti Döneminde Seçimler (1923, 1927, 1931, 1935, 1939, 1943 Genel Seçimleri) (I)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
9
|
Tek Parti Döneminde Seçimler (1923, 1927, 1931, 1935, 1939, 1943 Genel Seçimleri) (II)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
10
|
Çok Partili Dönemde Seçimler (1946, 1950, 1954 ve 1957 Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
11
|
Nispi Temsil Sistemi Uygulamaları
1961 Anayasası Dönemi (1961, 1965, 1969, 1973, 1977 Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
12
|
Nispi Temsil Sistemi Uygulamaları
1961 Anayasası Dönemi (1961, 1965, 1969, 1973, 1977 Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
13
|
Karma Seçim Sistemi Uygulamaları
1982 Anayasası Uygulamaları (1983, 1987, 1991, 1995 ve 1999 Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
14
|
Karma Seçim Sistemi Uygulamaları
1982 Anayasası Uygulamaları (1983, 1987, 1991, 1995 ve 1999 Seçimleri)
|
K1-BÖLÜM3
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Cem KARAKILIÇ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. VARLIK ÜLKÜ-BANU ÖREN (2001), SEÇİM SİSTEMLERİ VE TÜRKİYE`DE SEÇİMLER, DR Yayınları, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Maurice Duverger, Siyasi Partiler; Erdoğan Günal, Türkiye?de Seçim Sistemlerinin Siyasal Kurumlar Üzerindeki Etkileri; Emine Yavaşgel, Temsilde Adalet ve Siyasal İstikrar Açısından Seçim Sistemleri ve Türkiye?deki Durum; Erol Tuncer, Osmanlıdan Günümüze Seçimler; Jean Marie Cotteret, Seçim Sistemler, Çev. Tanju Gökçöl; Saim Sezen, Seçim ve Demokrasi; Emre Erdoğan, Seçim Sistemleri ve Siyasal Sonuçları: İstikrar ve Teslimiyet; Banu Ören, Seçim Sistemleri ve Türkiye?de Seçimler.
|
|
Dersin Amacı
|
Amacımız; seçimle ilgili kavramsal ve kuramsal bir çerçeve çizmek, seçim sistemlerinin demokratik kültür, anayasal düzen ve siyasal partilerle olan ilişkilerini tespit etmek, demokratik seçimin esaslarını belirlemek, seçim sistemleri ile temsil düzeyi arasındaki ilişkileri irdelemek ve ülkemizde yapılan genel seçimler hakkında panoramik bir değerlendirme gerçekleştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
DEMOKRASİ VE TEMSİL, SEÇİM VE SEÇİM SİSTEMLERİ, TÜRKİYE`DE UYGULANAN SEÇİM SİSTEMLERİ
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
-
|
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
5
|
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
5
|
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
5
|
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
3
|
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
5
|
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
5
|
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
3
|