Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Dersin Amacı, Planı ve Kaynakları Hususunda Genel Bir Değerlendirme
|
|
2
|
Uygarlığa Ait Temel Tanım ve Kavramlar
|
|
3
|
Uygarlığın Doğuşu ve İlk Uygarlıklar (Tarih öncesi ve Tarihi Çağlar)
|
|
4
|
İlkçağ Uygarlıkları: Mezopotamya, Mısır ve Orta Asya Uygarlığı
|
|
5
|
İran, Hint, Çin ve Anadolu Uygarlığı
|
|
6
|
Doğu Akdeniz, Yunan ve Helenizm Uygarlıkları ile Roma Medeniyeti
|
|
7
|
Ortaçağda Avrupa (Feodal toplum, feodalitenin doğuşu ve anlamı)
|
|
8
|
Ortaçağda İslam Dünyası
|
|
9
|
Ortaçağda İslam Kültür ve Medeniyeti
|
|
10
|
Osmanlı Kültür ve Medeniyeti
|
|
11
|
Modern Avrupa`nın Doğuşu (Avrupa`da Aydınlanma süreci, Rönesans ve Reform Hareketleri)
|
|
12
|
Modern Dönemde Avrupa (Batı Avrupa ve Devrimler)
|
|
13
|
Modern Dönemde İslam Dünyası: Ortadoğu
|
|
14
|
Modern Dönemde İslam Dünyası: Ortadoğu Türkiye
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
William H. McNeil, Dünya Tarihi, Çev. Alaaddin Şenel; Server Tanilli, Uygarlık Tarihi; Oral Sander, Siyasi Tarih; Alaaddin Şenel, Siyasal Düşünceler Tarihi; Friedrich Engels, Ailenin, Özel Mülkiyetin ve Devletin Kökeni; Mehmet Ali Ağaoğulları/Levent Köker, Tanrı Devletinden Kral Devlete; Norbert Elias, Uygarlık Süreci: Sosyo-Oluşumsal ve Psiko-Oluşumsal İncelemeler, Çev. Ender Ateşman.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Uygarlık ve uygarlıklara ait temel tanım ve kavramları açıklamak, insanlık tarihinin siyasal, sosyal ve kültürel gelişim ve dönüşümünü kronolojik bir zemine oturtmak, tarihin tanık olduğu vakıa ve vakalar hakkında panoramik bir tahlil gerçekleştirerek insanlık tarihi hususunda genel bir çerçeve çizmek.
|
Dersin İçeriği
|
Uygarlığa Ait Temel Tanım ve Kavramlar, Uygarlığın Doğuşu ve İlk Uygarlıklar, Mezopotamya, Mısır, Orta Asya, İran, Hint, Çin, Anadolu, Doğu Akdeniz, Yunan ve Helenizm Uygarlıkları ile Roma Medeniyeti, Ortaçağda Avrupa (Feodal toplum, feodalitenin doğuşu ve anlamı) ve İslam Dünyası, Osmanlı Kültür ve Medeniyeti, Modern Avrupa`nın Doğuşu (Avrupa`da Aydınlanma süreci, Rönesans ve Reform Hareketleri), Modern Dönemde Avrupa (Batı Avrupa ve Devrimler), Modern Dönemde Ortadoğu ve Türkiye.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
3
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
1
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
1
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
5
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
3
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
2
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|