Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin konusu ve amacı
|
|
2
|
Eski Yunan ve Roma`da Sivil toplum
|
|
3
|
Doğal Hukuk Geleneği ve sivil toplum I
|
|
4
|
Doğal Hukuk Geleneği ve sivil toplum II
|
|
5
|
Klasik Ekonomi Politikçiler ve sivil toplum
|
|
6
|
Hegel ve Marx
|
|
7
|
Gramsci ve Habermas
|
|
8
|
Sivil toplum ve devlet
|
|
9
|
Sivil toplum ve demokrasi ilişkisi
|
|
10
|
Sivil toplum kuruluşları ve sivillikleri
|
|
11
|
Osmanlı döneminde sivil toplum ve STK`lar
|
|
12
|
Cumhuriyet döneminde sivil toplum ve STK`lar
|
|
13
|
Günümüzde sivil toplum kavramının anlamı ve liberalizmle ilişkisi
|
|
14
|
Günümüzde STK`ların genel değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
DOÇ. DR. GÜRBÜZ ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
ARŞ. GÖR. KÜBRA AŞIK AKDEMİR
|
Kaynaklar
|
ÇAHA, Ömer, Aşkın Devletten Sivil Topluma, Gendaş Kültür Yay., İstanbul, 2003.
|
Yardımcı Kitap
|
DUMAN, Fatih, "Sivil Toplum", Mümtaz`er Türköne, Siyaset Bilimi içinde, Lotus Yay., Ankara, 2007. ERDOĞAN TOSUN, Gülgün, Demokratikleşme Perspektifinden Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yay., İstanbul, 2001
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; tarihsel bir perspektif açısından Sivil Toplum kavramının ve STK`ların bugün taşıdığı anlamı aktarmak ve teorik bilgi ışığında tarihsel olarak ve günümüz Türkiye`sinde sivil toplum düşüncesini ve STK`ları ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin konusu ve amacı Eski Yunan ve Roma`da Sivil toplum Doğal Hukuk Geleneği ve sivil toplum I Doğal Hukuk Geleneği ve sivil toplum II Klasik Ekonomi Politikçiler ve sivil toplum Hegel ve Marx Gramsci ve Habermas Sivil toplum ve devlet ARASINAV Sivil toplum ve demokrasi ilişkisi Sivil toplum kuruluşları ve sivillikleri Osmanlı döneminde sivil toplum ve STK`lar Cumhuriyet döneminde sivil toplum ve STK`lar Günümüzde sivil toplum kavramının anlamı ve liberalizmle ilişkisi Günümüzde STK?ların genel değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
4
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
3
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|