Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, Dersin İçeriği, Kapsamı ve Temel Amacı
|
|
2
|
Uzak Geçmiş Mitleri, Altın Çağ, Cennet ve Gelecek Ütopyaları
|
K7
|
3
|
Ütopyaların Ortak Temaları: Siyasal ve Sosyal Eleştiri ve İdeal Toplum
|
K7
|
4
|
Platon?un İdeal/Ütopik Devleti
|
K1
|
5
|
"Ütopya" T.More 1
|
K2
|
6
|
"Ütopya" T.More 2
|
K2
|
7
|
"Ütopya" T. More 3
|
K2
|
8
|
"Güneş Ülkesi", T. Campanella
|
K3
|
9
|
Karşı Ütopyalar, Endüstriyel Toplum Eleştirisi, Yabancılaşma ve Totalitarizm
|
YK1. K4, K5, K6
|
10
|
"Biz", Y. İ. Zamyatin
|
K5
|
11
|
"Cesur Yeni Dünya", A. Huxley
|
K6
|
12
|
"1984", G.Orwell
|
K4
|
13
|
"1984", G.Orwell
|
K4
|
14
|
Ütopya, Distopya, Heterotopya ve Ütopyaların Sonu mu? Tartışma-Değerlendirme
|
YK1
|
Ön Koşul
|
Siyaset Bilimine Giriş
Siyasal Düşünceler Tarihi I
Siyasal Düşünceler Tarihi II
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr Öğretim Üyesi Mehmet ÖZGÜDEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Platon .(2002). Devlet. İstanbul. Sosyal Yayınlar.
K2. More. T. (2019). Ütopya. Ankara. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,
K3. Campanella. T.(1994). Güneş Ülkesi. İstanbul. Sosyal Yayınları.
K4. Orwell,G. (2000). 1984. İstanbul .Can Yayınları.
K5. Zamyatin,Y İ .(1990). BİZ. İstanbul. Versus Kitap Yayınları.
K6. Huxley. A. (2021). Cesur Yeni Dünya. İstanbul. İthaki Yayınları.
K7. Le Guin. U K. (2010). Mülksüzler. İstanbul. Metis Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Krishan, K .(2006). Modern Zamanlarda Ütopya ve Karşı-Ütopya:İstanbul. Kalkedon Yayınlar.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, siyaset felsefesinin devlet ve toplum tasarıları olan ütopyaları ve distopyaları (karşı ütopyaları), birey-toplum ve devlet-iktidar-siyaset ilişkileri ve kavramları bağlamında analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ütopyaların Ortak Temaları: Siyasal ve Sosyal Eleştiri ve İdeal Toplum
Karşı Ütopyalar, Endüstriyel Toplum Eleştirisi, Yabancılaşma ve Totalitarizm
Ütopya, Distopya, Heterotopya ve Ütopyaların Sonu mu? Tartışma-Değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
-
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
-
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
-
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|