Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı
|
dersin işleyişi ve öğrenme metotlarının tanıtımı
|
2
|
Hak Kavramı ve İnsan Haklarının Kökeni
|
hak kavramının ortaya çıkışı
|
3
|
Ulusal Başvuru Yolları
|
Türkiye`deki iç hukuk sistemi ve başvuru mekanizmalarının değerlendirilmesi
|
4
|
Uluslararası Başvuru Yolları
|
Uluslararası hukuk sistemi ve başvuru mekanizmalarının değerlendirilmesi
|
5
|
Esasa İlişkin Kriterler: Kanunilik
|
Normatif düzlemde yer alan ölçütler
|
6
|
Esasa İlişkin Kriterler: Meşru Amaç ve Ölçülülük
|
İHAS ve Anayasa bağlamındaki kriterlerin ele alınması
|
7
|
Esasa İlişkin Kriterler: Demokratik Toplum Düzeninde Gereklilik
|
İHAS ve Anayasa bağlamındaki demokratik toplum kriterlerinin ele alınması
|
8
|
Negatif Yükümlülükler
|
Konu bakımından temel hak ve özgürlüklerin ayrılması
|
9
|
Pozitif Yükümlülükler
|
Konu bakımından temel hak ve özgürlüklerin ayrılması
|
10
|
Çevre Hakkı
|
21 yüzyıl bağlamında otaya çıkan yeni hakların değerlendirilmesi
|
11
|
Hayvan Hakları
|
21 yüzyıl bağlamında otaya çıkan yeni hakların değerlendirilmesi
|
12
|
Mahkeme Kararları
|
İHAM ve anayasa şikayetine ilişkin temel kararların değerlendirilmesi
|
13
|
Güncel Gelişmeler
|
İHAM ve anayasa şikayetine ilişkin temel kararlar ışığında 4. kuşak haklar
|
14
|
Güncel Gelişmeler
|
dersle ilgili genel değerlendirmeler ve sonuçlar
|
Ön Koşul
|
Anayasa Hukukuna Giriş ve Türk Anayasa Hukuku derslerini almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Özge ÇELEBİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi İNCİ ÇOBAN İNCE
|
Kaynaklar
|
İBRAHİM Ö. KABOĞLU, Özgürlükler Hukuku, İmge Kitabevi, 6. bası, Ankara 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
SİBEL İNCEOĞLU (ed.), İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Anayasa, (İstanbul: Beta Yay.)
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin insan hakları hukukundan, dava edilebilirlik çerçevesinde bilgi sahibi olması
|
Dersin İçeriği
|
Ulusal ve uluslararası insan hakları kurumlarının nasıl çalıştığını ve insan hakları farkındalığının arttırılması amacı güdülür.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
5
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
5
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
5
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
5
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
5
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
5
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
5
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|