ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Hareketler SKY323 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski ve yeni toplumsal hareketlerin tarihsel gelişim aşamalarını ve günümüz toplumuna etkilerini açıklar.
    2-Toplumsal hareketleri açıklamaya yönelik kuram ve yaklaşımları değerlendirir.
    3-Toplumsal hareketleri doğuran nedenler, nitelik ve temel dinamikleri yorumlar.
    4-Eski ve yeni toplumsal hareketlerin birey ve toplumsal yapı üzerindeki yerel ve küresel düzeydeki etkilerini analiz eder.
    5-Toplumsal hareket ve kimlik arasındaki etkileşimi ilişkilendirir.
    6-Dünyadaki ve Türkiye?deki Geçmiş ve Güncel Toplumsal Hareketlerden Örnekler göstererek sonuçlar çıkarır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Kavramlar: Toplumsal Hareketler, Kollektif Davranış, Toplumsal Değişim ve Aktivizm K1, II. Bölüm; K3, 1. BÖLÜM
    2 Toplumsal Hareketlerin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi K2, I. BÖLÜM 1.2
    3 Toplumsal Hareket Biçimleri, Nitelikleri ve Aşamaları K1, V. ve VII. Bölümler
    4 Toplumsal Hareket Kuramları I K2, I. BÖLÜM 1.3;
    5 Toplumsal Hareket Kuramları II K2, I. BÖLÜM 1.3;
    6 Yeni Toplumsal Hareketler: Eski ve Yeni Toplumsal Hareketlerin Karşılaştırılması K2, 3. BÖLÜM
    7 Yeni Toplumsal Hareketlerin Nitelikleri, Temel Dinamikleri ve Siyasal Rolü K2, 3. BÖLÜM; K3, 3. BÖLÜM
    8 Yeni Toplumsal Hareketlerde İtici Güçler: Küreselleşme, Neo-Liberalleşme Süreçleri ve Sivil Toplum Tartışmaları K2, 2. BÖLÜM
    9 Sosyal Medya ve Toplumsal Hareketler: Medya ve Aktivizm K2, I. BÖLÜM 2.1.2.; K3, 4. BÖLÜM
    10 Yeni Toplumsal Hareketler ve Kimlik K1, IV. Bölüm; K3, 7. BÖLÜM
    11 Küresel Yeni Sosyal Hareketler ve Meydan Hareketleri - Tahrir ve Wall Street K4, ss. 11-40.
    12 İspanya K6
    13 Fransa-Sarı Yelekliler K5, ss. 435 - 458
    14 Toplumsal Hareketlerin Küresel ve Yerel Etkileri K7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ertan BEŞE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K1)Donetella Della PORTA, Mario DIANI, (2020) Çev. Pelin ÇAKIR, Ceren GÜLBUDAK, TOPLUMSAL HAREKETLER, İş BANKASI Kültür YAYINLARI, İstanbul; (K2) İhsan KURTBAŞ, (2017) TOPLUMSAL HAREKETLER SİYASASI: TEORİ - OLUŞUM - DÖNÜŞÜM, Detay Yayıncılık, Ankara; (K3) Ahmet Uysal, TOPLUMSAL HAREKETLER SOSYOLOJİSİ, (2016) Tezkire Yayınları, İstanbul; (K4) Hayriye ÖZEN, `Meydan Hareketleri ve ?Eski? ve ?Yeni? Toplumsal Hareketler`,Mülkiye Dergisi, 39(2); (K5) E C Gürcan, (2019) `Bir Siyasal Süreç Olarak Fransız Sarı Yelekliler Hareketi`nin Ortaya Çıkışı`, Mülkiye Dergisi, 43(2); (K6) Ders Notu 1; (K7) Ders Notu 2; (K7) TOPLUMSAL HAREKETLER VE MEDYA: kAVRAMLAR, kURAMLAR VE tARTIŞMALAR, karakoç, E, TAYDAŞ, O, (2020),Literatür Akademi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, toplumsal hareketlerin siyasi, felsefi, sosyolojik, ekonomik ve kültürel temellerini tartışarak; yeni toplumsal hareketlerin itici güç ve dinamiklerini, birey, toplum ve devletler üzerindeki karşılıklı etkileşimini disiplinlerarası düzlemde incelemeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Toplumsal Hareket Kuramları, Yeni Toplumsal Hareketler: Eski ve Yeni Toplumsal Hareketlerin Karşılaştırılması, Yeni Toplumsal Hareketlerin Nitelikleri, Temel Dinamikleri ve Siyasal Rolü, Toplumsal Hareketlerin Yerel ve Küresel Etkileri: Toplumsal Hareket Örnekleri, Küresel Yeni Sosyal Hareketler ve Meydan Hareketleri - Tahrir ve Wall Street, İndignados ve Sarı Yelekliler Hareketleri,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme. -
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. -
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. -
    4 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. -
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. -
    7 Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. -
    8 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme. -
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. -
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. -
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. -
    12 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. -
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster