Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dr.Çağlar Ezikoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Barrington Moore (2016) Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri, Ankara: İmge Yayınları
K2. Theda Skocpol (2004) Devletler ve Toplumsal Devrimler, Ankara: İmge Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Giovanni Sartori (1994) "Compare why and how", içinde Comparing Nations, der. Mattei Dogan ve Ali Kazancıgil, Oxford: Blackwell, s. 14-34
YK2.Mattei Dogan ve Ali Kazancıgil (1994) "Strategies in Comparative Research", içinde Comparing Nations, der. Mattei Dogan ve Ali Kazancıgil, Oxford: Blackwell, s. 1-13
|
Dersin Amacı
|
Siyaset bilimi disiplini altında bir yöntem olarak karşılaştırmanın nasıl uygulanacağını, karşılaştırma stratejilerini öğretmek ve karşılaştırmalı analizin klasik sayılan çalışmalarını tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Karşılaştırmalı analizin neden gerekli olduğu ve nasıl yapılabileceği tartışmasının ardından, karşılaştırma stratejileri anlatılmaktadır. Bu tartışmaların ardından Barrington Moore`un "Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri" ve Theda Skocpol`ün "Devletler ve Sosyal Devrimler" kitapları çeşitli ülke örnekleri ie birlikte ayrıntılı olarak ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
5
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
4
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
3
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
3
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|