ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Pazar Araştırmaları UTC314 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uluslararası pazar çevresini tanır.
    2-Hedef pazar belirlemede kullanılan yöntemleri değerlendirir.
    3-Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini tanır.
    4-Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama Araştırmasına Giriş K 1: ss.5-16
    2 Pazarlama Araştırması Süreci K 1: ss.17-31
    3 Karar Probleminin Tanımlanması K 1: ss.34-42
    4 Model Oluşturma ve Değişkenleri Belirleme K 1: ss.42-67
    5 Kalitatif Araştırma Teknikleri K 1: ss.70-91
    6 Tanımlayıcı Kantitatif Araştırma K 1: ss.94-100
    7 Araştırmada Ölçüm Ve Ölçekler K 1: ss.144-149
    8 Soru Kağıdının Hazırlanması K 1: ss.190-210
    9 Veri Kodlama Ve Analize Hazırlama K 1: ss.242-252
    10 Veri Analizi Ve Yorumu 1 (SPSS Programı) K 1: ss.271-281
    11 Veri Analizi Ve Yorumu 2 (SPSS Programı) K 1: ss.281-293
    12 Hedef Pazar Analizi 1 Trade Map Temel Kullanım YK1: 10-19
    13 Hedef Pazar Analizi 2 Ürüne Odaklı Hedef Pazar Analizi YK1: 19-37
    14 Hedef Pazar Analizi 3 Tablo Ve Grafiklerin Yorumlanması YK1: 37-48
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi İbrahim ÇETİNTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1: Kavak, B. (2017). Pazarlama ve Pazar Araştırmaları: Tasarım ve Analiz. Detay Yayıncılık. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK 1: Burns A.C., Bush R. F. (2015). Marketing Research. Çeviri Editörü: Fatma Demirel Orel. Nobel Yayınevi. Ankara. YK 2: ITC Target Market Selection with Trademap (https://www.iso.org.tr/sites/1/upload/files/itc-trade-map-12022014-89.pdf)
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, küresel anlamda önem kazanan pazarlama olgusunun ne olduğu, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, uluslararası pazarlama yönetimi ve uluslararası pazarlama araştırmaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
    Dersin İçeriği Küresel Pazarlamaya Giriş, Uluslararası Pazar Çevresi, Ekonomik ve Politik Pazar Çevresi, Pazar Değerlendirme Süreci, Uluslararası Pazarlara Açılmada Temel Konular, Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri, Uluslararası Ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım Kararları, GTİP Uygulamaları, Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası ticaretin gelişimi, kavramları, modelleri ve kuramlarını kavrar. -
    2 Uluslararası ticarete konu olan istatistiksel verilere ulaşır ve bunları analiz eder. 5
    3 Ulusal ve uluslararası ekonomi, lojistik, pazarlama, finans ve işletmecilik alanında ortaya çıkan gelişmeleri anlama ve yorumlama yetenekleri kazanır. -
    4 Edinilen bilgi ve becerileri, piyasa koşullarına uygun olarak sürekli geliştirebilmek için araştırmacı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. -
    5 Muhasebede kullanılan temel yöntemleri iş hayatında uygular. -
    6 Yabancı dil bilgisiyle etkin şekilde iletişim kurar. -
    7 Bir yöneticinin sahip olması gereken temel teorik ve pratik bilgiye sahip olur. -
    8 Uluslararası işletmelerin mal ve sermaye hareketlerinin nasıl etkin yönetiminin sağlanabileceğini kavrar. 3
    9 Uluslararası işletmelerin uluslararasılaşma süreçleri, örgüt yapıları ve faaliyetlerini değerlendirir. -
    10 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili işgörenlerde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olur. -
    11 Kazandığı yetenekler ile iş hayatında karşılaşabileceği risklerin öngörülmesi ve bu risklerin nasıl yönetilebileceğini kavrar. -
    12 İhracat ve ithalat işlemleri hakkında teorik ve pratik bilgilere sahip olur. 4
    13 Yenilik ve sürekli gelişme önceliğini benimser ve gelişime açık olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster