Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi
|
YK1-ss.2-38.
K2-ss.2-22.
|
2
|
Perakendecilikte Stratejik Planlama
|
K2- ss.51-78.
|
3
|
Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler
|
K1- ss.6-8.
K2-ss.90-129.
|
4
|
Perakendecilik Türleri: İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret)
|
K2- ss. 131-155.
YK1- ss.126-160.
|
5
|
Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler
|
K1- ss.85-117.
YK1-ss.42-78.
|
6
|
Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk
|
YK1- ss.84-122.
|
7
|
Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
|
K1- ss.169-190.
|
8
|
Perakendede Franchising Uygulamaları
|
K1- ss.182-185.
K2- ss. 91-103.
|
9
|
Franchising Türleri
|
YK1- ss. 172-175.
|
10
|
Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar
|
K2- ss. 271-328.
|
11
|
Uluslararası Perakende Pazarlaması
|
K1- ss.195-216.
|
12
|
Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi
|
K2- ss.440-487.
|
13
|
Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri
Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri
|
K1- ss.223-231.
|
14
|
Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri
|
K1- ss.235-256.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Sevdiye Ersoy Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Demirci Orel, F. ve Nakıboğlu, G. (2016). Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara.
K2- Berman, B., Evans, J. R. ve Chatterjee, P. (2019). Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım: Retail Management: A Strategic Approach. (Çeviri Editörü: Erol Ustaahmetoğlu). Nobel Yayıncılık, 13. Basımdan Çeviri. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Öztürk, S. A. (Ed.) (2013). Perakendeciliğe Giriş. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, NO:2851.
|
Dersin Amacı
|
Küresel düzeyde perakendecilik ve franchising uygulamalarına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu kapsamda dünya çapındaki farklı perakendecilik stratejileri hakkında değerlendirme yapmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi, Perakendecilikte Stratejik Planlama, Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler, İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret), Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler, Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk, Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Perakendede Franchising Uygulamaları, Franchising Türleri, Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar, Uluslararası Perakende Pazarlaması, Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi, Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri, Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası ticaretin gelişimi, kavramları, modelleri ve kuramlarını kavrar.
|
-
|
2
|
Uluslararası ticarete konu olan istatistiksel verilere ulaşır ve bunları analiz eder.
|
-
|
3
|
Ulusal ve uluslararası ekonomi, lojistik, pazarlama, finans ve işletmecilik alanında ortaya çıkan gelişmeleri anlama ve yorumlama yetenekleri kazanır.
|
-
|
4
|
Edinilen bilgi ve becerileri, piyasa koşullarına uygun olarak sürekli geliştirebilmek için araştırmacı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur.
|
-
|
5
|
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri iş hayatında uygular.
|
-
|
6
|
Yabancı dil bilgisiyle etkin şekilde iletişim kurar.
|
-
|
7
|
Bir yöneticinin sahip olması gereken temel teorik ve pratik bilgiye sahip olur.
|
-
|
8
|
Uluslararası işletmelerin mal ve sermaye hareketlerinin nasıl etkin yönetiminin sağlanabileceğini kavrar.
|
-
|
9
|
Uluslararası işletmelerin uluslararasılaşma süreçleri, örgüt yapıları ve faaliyetlerini değerlendirir.
|
-
|
10
|
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili işgörenlerde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Kazandığı yetenekler ile iş hayatında karşılaşabileceği risklerin öngörülmesi ve bu risklerin nasıl yönetilebileceğini kavrar.
|
-
|
12
|
İhracat ve ithalat işlemleri hakkında teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
|
-
|
13
|
Yenilik ve sürekli gelişme önceliğini benimser ve gelişime açık olur.
|
-
|