Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplu İş Hukuku kavramı; tanımı, konusu ve hukuk sistemi içindeki yeri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Kuruluş, Sendika ve Konfederasyon kavramları,
Sendika Özgürlüğü (Bireysel-Kollektif)
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Kuruluşların kuruluşu ve işleyişi,
Kuruluş ilkeleri, kurucu olabilme şartları, Kuruluşta izlenecek usul/yöntem
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Kuruluşların (sendika/konfederasyon) Organları,
|
K1-Bölüm-3
|
5
|
Kuruluşlara Üyelik, Koşulları, Üyeliğin kazanılması, askıya alınması ve sona ermesi,
|
K1-Bölüm-4
|
6
|
Sendikal Güvenceler
|
K1-Bölüm-5
|
7
|
Kuruluşların Faaliyetleri, Gelir ve Giderleri
|
K1-Bölüm-6
|
8
|
Kuruluşların Denetimi, Faaliyetlerinin Durdurulması ve Sona Ermesi
|
K1-Bölüm-7
|
9
|
Toplu İş Sözleşmesi, Niteliği, İçeriği, Türleri
|
K1-Bölüm-8
|
10
|
Toplu İş Sözleşmesinin Yapılması Yetki ve Ehliyeti, Toplu Görüşme,
|
K1-Bölüm-9
|
11
|
Toplu İş Sözleşmesinin Hükümleri ve Uygulama Alanı
|
K1-Bölüm-10
|
12
|
Toplu İş Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yolları
|
K1-Bölüm-11
|
13
|
Grev, Tanımı, Unsurları, Türleri, Kanuni Grevin Sonuçları, Sona Ermesi ve Kanun Dışı Grev
|
K1-Bölüm-12 ve13
|
14
|
Lokavt, Tanımı, Unsurları, Türleri, Sonuçları
|
K1-Bölüm-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Salim KAYNAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Sarıoğlu, H. İ. (2021). Toplu İş Hukuku. İstanbul Üniversitesi: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Ekmekçi, Ö. Toplu İş Hukuku Dersleri. On İki Levha Yay: İstanbul.
YK2: Sur, M. İş Hukuku Toplu ilişkiler, Turhan Kitabevi: İstanbul.
YK3: Tuncay, C., Savaş, K.l, Fatma, B.Toplu İş Hukuku, Beta Yayınları: İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Türk iş kanunlarına göre toplu pazarlık süreci, uyuşmazlıkların çözümü ve mücadele yönleri ile analiz edilmesi. Sosyal ve ekonomik olaylarla hukuki düzenlemeler arasında ilişki kurarak, bunları iş hukukunun temel ilkelerine uygun biçimde yorumlayabilme becerisi kazandırarak, toplu iş ilişkilerinin süreç ve içerik açısından analizi, toplu pazarlık uzmanlığına hazırlamak.
|
Dersin İçeriği
|
İşçi ve işveren kuruluşlarının kuruluş ve işleyişleri, işçi ve işveren kuruluşlarına üyelik, işçi ve işveren kuruluşlarının faaliyetleri, sendika özgürlüğü ve hakkı, denetim ve sona ermeleri, toplu pazarlık sisteminin önemi, toplu sözleşme özerkliği, toplu iş sözleşmesinin tanımı ve içeriği, toplu iş sözleşmesinin yapılması, toplu iş sözleşmesinin hükümleri, uygulama alanı ve sona ermesi, toplu iş uyuşmazlıkları ve barışçı çözüm yolları, grev, lokavt.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
4
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
-
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
-
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
5
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
-
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
1
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
3
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
3
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
4
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|