Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan YARAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Say Yayınları, İstanbul:2013.
Ahmet Cevizci, Felsefe, https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/FEL207U/ebook/FEL207U-12V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf
|
Yardımcı Kitap
|
Felsefe Sözlüğü
Arslan, Ahmet, İlkçağ Felsefesi Tarihi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011.
Seneca, Bilgenin Sarsılmazlığı Üzerine ve İnziva Üzerine, Türkiye İş Bankası Yayınları, II.Basım, İstanbul:2018.
Platon, Diyaloglar I ve II, Remzi Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
Felsefenin temel kavram ve problemlerini öğrenebilme, felsefe tanımlarını, felsefenin alanını kavrayabilme, felsefenin alt disiplinlerinin (bilgi felsefesi, varlık felsefesi, ahlak felsefesi, siyaset felsefesi, estetik felsefesi, din felsefesi, değerler felsefesi) temel soru ve sorunlarını anlayabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Felsefenin alanı, özellikleri, terimleri ve kavramları ile epistemoloji, ontoloji, estetik, bilim felsefesi, etik, din felsefesi, devlet ve siyaset felsefesinin terim ve kavramlarını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
1
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
2
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
2
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|