ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İlkçağ Felsefesi Tarihi FEL103 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlk Çağ felsefesinin ortaya çıktığı eski Yunan coğrafyasının siyasi kültürel özelliklerini keşfeder.
    2-Antik Yunan filozoflarının düşüncelerini karşılaştırır.
    3-Antik filozofların tartıştığı kavramları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: İlkçağ Felsefesinin önemi K1- Giriş Bölümü
    2 İlk Felsefeciler: Doğa Felsefesi ( Thales, Anaximandros, Anaximenes), Değişim ve Çokluk Problemi (Herakleitos, Parmanides), Plüralistler, Atomcular K5- 1. Bölüm K1- Giriş Bölümü
    3 Varlık ve Birlik Problemi (Parmenides, Zeno), Sofistler (Protogoras, Gorgias) K2- sayfa 10-29
    4 Sokrates (Sokratik yöntem, Erdem ve Bilgi, adalet ve yasa) K2- sayfa 45-69
    5 Platon (Ruh ve idea, bilgi ve inanç, adalet ve işlev, erdem ve arzu)-I K3- sayfa 7-27
    6 Platon (Ruh ve idea, bilgi ve inanç, adalet ve işlev, erdem ve arzu)-II K4- sayfa 9-52
    7 Aristoteles (töz ve ilinek, madde ve biçim, ereksellik, ruh ve yaşam, mutluluk ve erdem sorumluluk, rasyonel edim, erdem , karakter ve duygu)-I K1- sayfa79-82
    8 Aristoteles (töz ve ilinek, madde ve biçim, ereksellik, ruh ve yaşam, mutluluk ve erdem sorumluluk, rasyonel edim, erdem , karakter ve duygu)-II K1- sayfa 77-80
    9 Helenistik ve Roma Felsefesi K1- sayfa 80-84
    10 Epikürosçuluk K5- sayfa 119-124
    11 Stoacılık K5- sayfa 74-91
    12 Şüpheciler K2- sayfa 47-65
    13 Yeni Platonculuk K1- sayfa 164-222
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Erman Kar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Eco, U. (2020). Felsefe Tarihi 1, çev. Leyla Tonguç Basmacı, İstanbul:Alfa Yayınları. K2- Thales-Anaksimandros- Anaksimenes. (2019). Fragmanlar, çev. Güvenç Şar, Gurur Sev, İstanbul: Pinhan Yayıncılık. K3-Herakleitos. (2018). Fragmanlar, çev. Cengiz Çakmak. İstanbul: Alfa Yayınları. K4- Parmenides. (2019). Fragmanlar, çev, Kaan Ökten, İstanbul: Alfa Yayınları. K5- Dürüşken, Ç. (2020). Antikcag Felsefesi. İstanbul: Alfa Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1- Weber, A. (1998). Felsefe Tarihi, çev. H. Vehbi ERALP, 5. Basım. İstanbul : Sosyal Yayınları. YK2- Kranz, W. (1976). Antik Felsefe, Çev. S. Y. BAYDUR, İstanbul. YK3- Arslan, A. (2011). İlkçağ Felsefesi Tarihi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
    Dersin Amacı İlkçağ felsefesi konusunda bilgi edinme, ilkçağ filozoflarının ortak özelliklerini ve farklılıklarını öğrenme, İlkçağ filozoflarının tartışmış olduğu kavramları tanıma ve bunların daha sonra günümüze gelinceye kadar kazandığı anlamları tartışabilme, felsefi bilginin sistematik anlamda ilk kez ortaya çıktığı coğrafyaların kültürel özelliklerine dikkat çekme, ilkçağ felsefesinin kaynaklarını öğrenme.
    Dersin İçeriği Bu derste, İlkçağ felsefesinin temel özellikleri, Doğa felsefecileri olarak bilinen Thales, Anaximandros, Anaximenes,Pithagorascılar, Elea okulu ve Ksenophanes, Parmenides , Zenon, Melisos , Herakleitos, Empedokles , Anaksagoras , Atomcular ile bunların hayatı ve felsefi görüşleri, temel özellikleri insan felsefesiyle ilgilenmek olup Sofist olarak bilinen filozofların düşünceleri ve bunların Yunan toplumunda uyandırdığı tepki, Sokrates, Platon ve Aristoteles?in genel olarak felsefeleri , Helenistik dönem felsefesi , Epikürcülük, Stoacılık, Skeptisizm ve Yeni-Platonculuk gibi akımların temsil ettiği düşünceleri ve bu akımlara mensup filozofların temel görüşleri öğrencilerin de katılımının sağlanmasıyla ele alınıp işlenir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 5
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster