ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilim Tarihi FEL112 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilim tarihinde tartışılan problemleri analiz eder.
    2-Bilim tarihi ve felsefe tarihi arasında ilişki kurma yeteneği kazanır.
    3-Güncel bilimsel teorileri anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, amacı ve içeriği
    2 Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin Uygarlıklarında Bilim K1, s. 1-13,
    3 Antik Grek Dünyasında Bilim K1, s.17-38
    4 Antik Grek ve Roma`da Bilim K1, s. 38-63
    5 Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında Bilim K1, s. 63-93
    6 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim K1, s. 95-144
    7 Rönesans Döneminde Bilim-I K1, s.169-190
    8 Rönesans Döneminde Bilim-II K1, s. 190-205
    9 XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Bilimsel Gelişmeler-I K1, s. 205-237
    10 XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Bilimsel Gelişmeler-II K1, s. 237-283
    11 XIX. ve XX. Yüzyılda Bilimsel Gelişmeler-I K1, s. 283-344
    12 XIX. ve XX. Yüzyılda Bilimsel Gelişmeler-II K1, s. 344-363
    13 Osmanlılarda ve Cumhuriyet Döneminde Bilim-I K1, s. 363- 387
    14 Osmanlılarda ve Cumhuriyet Döneminde Bilim-II K1, s. 363- 387
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Murat Öner
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Topdemir, H.G., Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayınları.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimini öğrenmek ve bilim tarihindeki tartışmaları kavramaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste ilk uygarlıklardan günümüze bilim tarihinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 2
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 3
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 5
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 4
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster