ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Felsefesi FEL207 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi felsefesinin temel sorunlarını keşfeder.
    2-Epistemoloji alanındaki farklı görüşleri değerlendirir ve karşılaştırır.
    3-Bilgi felsefesindeki temel kavramları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği ve işlenecek konu başlıkları hakkında bilgi verilmesi
    2 Platon`un Theaitetos Diyalogu I K1: 451-543
    3 Platon`un Theaitetos Diyalogu II K1: 451-543
    4 Descartes: Meditasyonlar I K2: 1-100
    5 Descartes: Meditasyonlar II K2: 100-205
    6 Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme I K3: 7-250
    7 Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme II K3: 250-555
    8 Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme I K4: 43-195
    9 Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme II K4: 43-195
    10 Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma I K5: 5-200
    11 Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma II K5: 5-200
    12 Gettier Problemi I K6: 141-143
    13 Gettier Problemi II K6: 141-143
    14 Gettier Problemi III K6: 141-143
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Ü. Murat ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Platon. (2020). Diyaloglar, Remzi Kitapevi. K2: Descartes, R. (2007) Meditasyonlar, BilgeSu Yayıncılık. K3: Locke, J. (2000). İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir İnceleme, Öteki Yayınları. K4: Berkeley, G. (2015). İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir İnceleme, Biblos Kitapevi. K5: Hume, D. (2014). İnsanın Anlama Yetişi Üzerine Bir İnceleme. Biblos Kitapevi. K6: Gettier. (1999). Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi Midir? Çev: Sedat Yazıcı. Felsefe Tartışmaları 24, s. 141-143.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Öğrencilerin bilgi felsefesine ilişkin genel bir kavrayış kazanmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bilgi felsefesinde tartışılan temel kavramların incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster