Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği ve işlenecek konu başlıkları hakkında bilgi verilmesi
|
|
2
|
Platon`un Theaitetos Diyalogu I
|
K1: 451-543
|
3
|
Platon`un Theaitetos Diyalogu II
|
K1: 451-543
|
4
|
Descartes: Meditasyonlar I
|
K2: 1-100
|
5
|
Descartes: Meditasyonlar II
|
K2: 100-205
|
6
|
Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme I
|
K3: 7-250
|
7
|
Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme II
|
K3: 250-555
|
8
|
Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme I
|
K4: 43-195
|
9
|
Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme II
|
K4: 43-195
|
10
|
Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma I
|
K5: 5-200
|
11
|
Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma II
|
K5: 5-200
|
12
|
Gettier Problemi I
|
K6: 141-143
|
13
|
Gettier Problemi II
|
K6: 141-143
|
14
|
Gettier Problemi III
|
K6: 141-143
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
5
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
-
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|