ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    18. Yüzyılda Felsefe FEL315 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aydınlanma felsefesinin önemli filozoflarını tanır.
    2-Aydınlanma felsefesinin içerisinde doğduğu kültürel ortamı analiz eder.
    3-Aydınlanma filozoflarının düşüncelerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   152
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,07 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aydınlanma Felsefesinin Temel Özellikleri K1-Bölüm 11, 12, 13, 14, 15
    2 İngiliz Aydınlanması: John Locke ve Bilgi Kuramına Bir Giriş K1- Bölüm 11-S. 570-578
    3 Locke: Bilginin Kaynağı ve Olanaklılığı K1- Bölüm 11-S. 578-598
    4 George Berkeley; Felsefesine Giriş K1- Bölüm 11-S. 599-605
    5 George Berkeley; `var olmak algılanmış olmaktır` K1- Bölüm 11-S. 606-612
    6 David Hume; Felsefesine Bir Giriş K1- Bölüm 12- S.621-626
    7 Hume: İdeler ve İzlenimler; nedensellik ilkesi bir alışkanlık mıdır? K1- Bölüm 12- S. 627-632
    8 Fransız Aydınlanması: Voltaire ve Diderot K1-Bölüm 13
    9 Rousseau: Uygarlık Eleştirisi ve İnsanlar Arasındaki Eşitsizlik K1-Bölüm 15-S. 773-780
    10 Rousseau: Toplum Sözleşmesi K1-Bölüm 15-S. 785-800
    11 Alman Aydınlanması: Immanuel Kant ve Aydınlanma YK9-S. 211-221
    12 Saf Aklın Eleştirisi; Sentetik a priori bilgi nasıl olanaklı olabilir? K1- Bölüm 14-S. 707-722
    13 Saf Aklın Eleştirisi ve Pratik Aklın Eleştirisi K1- Bölüm 14-S. 722-732
    14 Pratik Aklın Eleştirisi; Ahlak ve Özgürlük, Ödev, Kategorik Buyruk YK8
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dr. Erman Kar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Cevizci, A. (2019). Felsefe Tarihi (18. Yüzyıl Felsefesi Bölümü). İstanbul: Say Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Locke, J. (1996). İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme. Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. YK2: Hume, D. (2009). İnsanın Doğası Üzerine Bir İnceleme. Çev. Ergün Baylan. Ankara: BilgeSu Yayıncılık. YK3: Berkeley, G. (1996). İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine. Çev. Halil Turan. Ankara: Bilim ve Sanat Yay. YK4: Rousseau, J. J. (2009). Bilimler ve Sanatlar Üzerine Söylev. Çev. Sabahattin Eyüboğlu. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. YK5: Rousseau, J. J. (2003). I?nsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı ve Temelleri Üzerine. Çev. Hakan Zengin, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. YK6: Rousseau, J. J. (1974). Toplum Sözleşmesi. Çev. Vedat Günyol. İstanbul: Adam Yayınları. YK7: Kant, I. (1995). Prolegomena. Çev. I. Kucuradi- Yusuf Örnek. Ankara:Türkiye Felsefe Kurumu. YK8: Kant, I. (1995). Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi. Çev. İ. Kuçuradi. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. YK9: Kant, I. (1984). "Aydınlanma Nedir?" Sorusuna Yanıt. Çev. Nejat Bozkurt. Immanuel Kant, Secilmiş Yazılar kitabı içinde. İstanbul: Remzi Kitabevi.
    Dersin Amacı 18. yüzyılın önde gelen filozoflarının düşüncelerini ve metinlerini değerlendirmek ve bu çerçevede belirlenen konularla ilgili problemleri irdelemek.
    Dersin İçeriği 18. yüzyılda ve sonrasında etkili olan İngiliz, Fransız Alman Aydınlanmasının önemli filozoflarının kavram, problem ve görüşlerinin irdelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 3
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster