ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    19.Yüzyılda Felsefe FEL302 BAHAR 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-19. yüzyıl felsefesine ilişkin genel bir kavrayış geliştirir.
    2-19. yüzyıl filozoflarının görüşlerini inceler.
    3-19. yüzyıl filozoflarının görüşlerini karşılaştırır ve tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   160
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,33 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Kant`ın Kopernik Devrimi K1
    2 Fichte`nin Kant Eleştirisi ve Wissenschaftslehre (Bilim Öğretisi) K2- ss. 32-94
    3 Fichte`in Pratik Felsefesi K2- ss. 94-159
    4 Schelling`in Doğa, Transendental ve Özdeşlik Felsefesi K3
    5 Hegel I: Hegel Felsefesine Giriş K4- ss. 73-85
    6 Hegel II: Mantık K4- ss. 119-168; K5- ss. 339-346
    7 Hegel III: Tin Felsefesi K4- ss. 171-187; K5- ss. 346-352
    8 Hegel IV: Siyaset ve Tarih Felsefesi K4- ss. 187-199 ve 275-300; K5- ss. 352-365
    9 Feuerbach: Dinin Kökeni, Marksist Felsefeye Giriş K5- ss. 445-455
    10 Marx I: Hegel Eleştirisi, Diyalektik Materyalizm, Yabancılaşma K5- ss. 455-465
    11 Marx II: Tarih ve Toplum Felsefesi K5- ss. 465-471
    12 Schopenhauer: İstenç ve Tasarım Olarak Dünya K5- ss. 427-445
    13 Nietzsche I K5- ss. 494-506
    14 Nietzsche II K5- ss. 507-520
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatma Erkek
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Heimsoeth, H. (2007). Kant`ın Felsefesi. (Çev. Takiyettin Mengüşoğlu). Ankara: Doğu Batı Yayınları. K2: Hartmann, N. (2021). Fichte-Kantçılar ve Kant Karşıtları. (Çev. Saygın Günenç). Ankara: Fol Yayınları. K3: Hartmann, N. (2021). Schelling. (Çev. Saygın Günenç). Ankara: Fol Yayınları. K4: Hegel, G. W. F. (2014). Eserlerinden Seçmeler. (Çev. Nejat Bozkurt). Ankara: Sentez Yayıncılık. K5: Taşkın, A. & Becermen, M. (2013). Rönesans, Yeniçağ ve XIX. Yüzyıl Felsefesi Tarihi. Ankara:Sentez Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1: Aiken, H. D. (2019). İdeoloji Çağı, 19. Yüzyıl Filozofları. (Çev. Ayşe Tekşen). İstanbul: Payel Yayınları. YK2: Beiser, F. (2019). Hegel. (Çev. Seçim Beyazit). İstanbul: Alfa Yayıncılık. YK3: Copleston, F. (1996). Alman İdealizmi. (Çev. Aziz Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınları. YK4: Fichte, J.G. (2006). Fichte: Alman İdealzmi I. Haz. Eyüp Ali Kılıçaslan ve Güçlü Ateşoğlu. Ankara: Doğu Batı Yayınları. YK5: Marx, K.(2003). 1844 El Yazmaları. (Çev. Murat Belge). İstanbul: Birikim Yayınları. YK6: Marx, K.& Engels, F. (1992). Alman İdeolojisi (Feuerbach). (Çev. Sevim Belli). Ankara: Sol Yayınları. YK7: Marx, K. (2003). Yabancılaşma. (Çev. Sevim Belli ve diğerleri). Ankara: Sol Yayınları. YK8: Schopenhauer, A. (2020). İsteme ve Tasavvur Olarak Dünya. (Çev. A. Onur Aktaş). Ankara: Doğu Batı Yayınları. YK9: Soykan, Ö. N. (2016). Schelling-Yaşamı Felsefesi Yapıtları. İstanbul: Bilge Kültür Sanat. YK10: Stace, W. T. (2019). Hegel Üzerine. (Çev. Murat Belge). Ankara: Fol Yayınları. YK11: Nietzsche, F. (2011). Ahlakın Soykütüğü. (Çev. Zeynep Alangoya). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
    Dersin Amacı Öğrencilerin 19. yüzyıl felsefesinin genel özelliklerini, bu dönemin önemli filozoflarının kuramlarını eleştirel olarak değerlendirip felsefe tarihi içinde konumlandırması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği 19. yüzyılda önemli olan filozofların (Fichte, Schelling, Hegel, Feuerbach, Marx, Schopenhauer, Nietzsche) felsefi kavram, problem ve görüşlerinin irdelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 4
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 3
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 3
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster