ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Fesefe II FEL406 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çağdaş felsefenin genel özelliklerini ve temel felsefi akımları analiz eder.
    2-Çağdaş felsefenin önemli filozoflarının ilgilendikleri temel problemleri ve kullandıkları ana kavramları değerlendirir.
    3-Çağdaş filozofların görüşlerini ana hatlarıyla yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dilthey K1- Bölüm 4
    2 Hermeneutik K1- Bölüm 4
    3 Fenomenoloji K1- Bölüm 4
    4 Gadamer K1- Bölüm 4
    5 Varoluşçuluk K1- Bölüm 5
    6 Yapısalcılık K1- Bölüm 6
    7 Hümanizmden Kopuş K1- Bölüm 6
    8 Foucault K1- Bölüm 6
    9 Derrida K1- Bölüm 6
    10 Postmodernizm K1- Bölüm 7
    11 Farklılık Politikası ve Öteki Etiği K1- Bölüm 7
    12 Agamben K1- Bölüm 8
    13 Slavoj Zizek K1- Bölüm 8
    14 AlainBadiou K1- Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Abdullah Onur Aktaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K1) West, D. (2008). Kıta Avrupa Felsefesine Giriş. Paradigma Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağdaş felsefenin önde gelen filozoflarını ve düşüncelerini değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Çağdaş düşüncenin gelişim sürecinin tanımlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. -
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 3
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster