ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Zihin Felsefesi FEL424 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zihin felsefesinin temel problemlerini tartışır.
    2-Zihinsel süreçleri ayırt eder.
    3-Zihin felsefesinin tarihsel gelişimini analiz eder.
    4-Zihin-beden probleminin çözüm önerilerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zihin Felsefesine Giriş
    2 Felsefe Tarihinde Zihin-Felsefe Problemi I
    3 Felsefe Tarihinde Zihin-Felsefe Problemi II
    4 Düalizm
    5 Düalizmin Çeşitleri
    6 Materyalizm
    7 Materyalizm Çeşitleri
    8 Felsefi Davranışçılık
    9 İşlevselcilik
    10 Turing Testi
    11 Popper ve Eccles`ın Zihin-Beden Problemine İlişkin Görüşleri
    12 Searle`ün Zihin-Beden Problemine İlişkin Görüşleri
    13 Yapay Zeka I
    14 Yapay Zeka II
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Jerome A. Schaffer, Zihin Felsefesi, (çev. Turan Koç), İz yayıncılık, İstanbul, 2005. 2) Şeref Günday, Zihin Felsefesi, Asa Kitabevi, Bursa, 2003. 3) John R. Searle, Zihnin Yeniden Keşfi ?Zihin Felsefesi? , (çev. Muhittin Macit), Litera Yayıncılık, İstanbul, 2004. 4) John Brockman, Zihin, (çev. Beyza Bilal ? Zeynep Gül), Alfa Yayınları, İstanbul, 2013. 5) Jeffrey M. Schwartz ? Sharon Begley, Beyin ve Zihin, (çev. Gökçe Çakmak), Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2014. 6) Noam Chomsky, Dil ve Zihin, (çev. Ahmet Kocaman), BilgeSu Yayıncılık, İstanbul, 2011. 7) Armand Cuvillier, Felsefe Yazarlarından Seçilmiş Metinler, (çev. M. Mukadder Yakupoğlu). Doruk Yayımcılık, İstanbul, 2003.
    Yardımcı Kitap 1) Daniel C. Dennett, Douglas R. Hofstadter, Aklın G`özü, (çev. Füsun Doruker), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2014.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı zihin felsefesinin temel kavram, ilke ve sorunlarını ve önemli kuramlarını temsilcileriyle birlikte yakından tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Zihin felsefesinin tanımı ve konusu; zihin felsefesinin temel kavram ve ilkeleri; zihin felsefesinin temel sorunları; zihnin yapısı; zihin-beden düalizmi: Descartes?te zihin-beden düalizmi, J. Locke?ta zihin-beden düalizmi, Leibniz?de zihin-beden düalizmi; doğuştan fikirler ve zihin: Descartes?a göre doğuştan fikirler, J. Locke?a göre doğuştan fikirler, Leibniz?e göre doğuştan fikirler; zihin ve algı; zihin ve hatırlama; zihin ve ayırt etme yetisi; zihin ve bağıntı ideleri; zihin ve idelerin çağrışımı; zihin felsefesi üzerine yaklaşımlar: düalizm, natüralizm, bihevyorizm, materyalizm, fonksiyonalizm.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 1
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 2
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 2
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster