Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
What is Hermeneutics?
|
|
2
|
Reading and Interpretation
|
|
3
|
W. Dilthey and Hermeneutics
|
|
4
|
Hermeneutics in Gadamer and Heidegger
|
|
5
|
Backyard of Hermeneutics
|
|
6
|
Perspectival Pluralism
|
|
7
|
Tradition, History and Interpretation
|
|
8
|
Teological Hermeneutics
|
|
9
|
Hermeneutics and Social Teory
|
|
10
|
Realiziation of the Traditional Aproach: Gadamer`s approaches
|
|
11
|
From Hermeneutics to praxis
|
|
12
|
The scope and fonction of the reflection of hermeneutics
|
|
13
|
Difference between tefsir and Hermeneutics
|
|
14
|
General Evaluation
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlhan Yıldız
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yıldız, İlhan Hermeneutikten Teolojik Hemeneutiğe, Astana yay., Ankara, 2014; Arslan, H., der. ve ter. Hermeneutik ve Hümaniter Displinler, Paradigma yay., İstanbul 2002; Özlem, Doğan, Metinlerle Hermeneutik, İnkılap Kitapevi, İzmir, 1996; Sosyal Bilimleri Yeniden düşünmek, Sempozyum Bildirileri, İstanbul, 1998.
|
Yardımcı Kitap
|
Özcan Zeki, Teolojik Hermeneutik, Alfa yay. İst., 2005; Hermenötik, R.Palmer, Anka, 2003, İstanbul. Dilthey?de Hermeneutiğin Metafizik Arkabahçesi, B.Vedder, 2002, İstanbul. Hermenötik,B.Tatar, 2004, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, insan bilimleri ve sosyal bilimlerin kendine özgü bilim söylemi kontekstinden hareket ederek, anlam, yorum, farklılaşmış yorumlar ile tekstualite, semiyotik ve dilin kapsamı ve refleksivitesinden hareketle, retorik, hermeneutik gibi felsefe ve sosyolojinin ilişkilerinin problematiğini ortaya koymaya çalışır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
5
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
5
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
5
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük değişim ve gelişmeleri tanır.
|
4
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
4
|