ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hermeneutik FEL405 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hermeneutiğin temel konu ve problemlerini irdelenir
    2-Hermeneutiğin temel problemleri konusunda farkındalık oluşturulur
    3-Hermeneutiğe ilişkin problemler hakkında bilinçlenirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 What is Hermeneutics?
    2 Reading and Interpretation
    3 W. Dilthey and Hermeneutics
    4 Hermeneutics in Gadamer and Heidegger
    5 Backyard of Hermeneutics
    6 Perspectival Pluralism
    7 Tradition, History and Interpretation
    8 Teological Hermeneutics
    9 Hermeneutics and Social Teory
    10 Realiziation of the Traditional Aproach: Gadamer`s approaches
    11 From Hermeneutics to praxis
    12 The scope and fonction of the reflection of hermeneutics
    13 Difference between tefsir and Hermeneutics
    14 General Evaluation
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Yıldız, İlhan Hermeneutikten Teolojik Hemeneutiğe, Astana yay., Ankara, 2014; Arslan, H., der. ve ter. Hermeneutik ve Hümaniter Displinler, Paradigma yay., İstanbul 2002; Özlem, Doğan, Metinlerle Hermeneutik, İnkılap Kitapevi, İzmir, 1996; Sosyal Bilimleri Yeniden düşünmek, Sempozyum Bildirileri, İstanbul, 1998.
    Yardımcı Kitap Özcan Zeki, Teolojik Hermeneutik, Alfa yay. İst., 2005; Hermenötik, R.Palmer, Anka, 2003, İstanbul. Dilthey?de Hermeneutiğin Metafizik Arkabahçesi, B.Vedder, 2002, İstanbul. Hermenötik,B.Tatar, 2004, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders, insan bilimleri ve sosyal bilimlerin kendine özgü bilim söylemi kontekstinden hareket ederek, anlam, yorum, farklılaşmış yorumlar ile tekstualite, semiyotik ve dilin kapsamı ve refleksivitesinden hareketle, retorik, hermeneutik gibi felsefe ve sosyolojinin ilişkilerinin problematiğini ortaya koymaya çalışır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 5
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 5
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük değişim ve gelişmeleri tanır. 4
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster