ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasavvuf Felsefesi FEL328 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasavvufî düşüncenin felsefeye verebileceği ilhamları fark ederler
    2-Tasavvuf felsefesinin kendisine özgü varlık-bilgi ve değer tasarımını kavrarlar
    3-Kültür içerisinde felsefe, bilim, sanat ve tasavvufun dayanışma hâlinde çoğulcu bir hakikat alanı inşa ettiklerini fark ederler.
    4-Türk kültür ve düşünce hayatının temel yapı taşlarından biri olan tasavvufu, kültürün bilinci demek olan felsefe ile irdeleyerek düşünce hayatımızın zenginliklerini ortaya çıkarırlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Comparation of Philosphy and Mysticism
    2 Priorities of Mystic Philosopy, Its Basic Concepts and Metaphors
    3 General Evaluation on Important People in the Mystic Philosopy
    4 Ahmet Yesevi (His Life and Education)
    5 Ahmet Yesevi (His Philosopy and Concepts)
    6 Hacı Bektaş-ı Velî (His Life and Education)
    7 Hacı Bektaş-ı Velî (His Philosopy and Concepts)
    8 Yunus Emre (His Life and Education)
    9 Yunus Emre (His Philosopy and Concepts)
    10 İbn Arabî (His Life and Education)
    11 İbn Arabî (His Philosopy and Concepts)
    12 Mevlânâ (His Life and Education)
    13 Mevlânâ (His Philosopy and Concepts)
    14 General Evaluation
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında ilk Mutasavvıflar Agâh Çubukçu, Türk Düşünce Tarihinde Felsefe Hareketleri Şefik Can, Mevlana ve Eflatun Kenan Gürsoy, Etik ve Tasavvuf İbrahim Emiroğlu, Sufi ve Dil İsmail Yakıt, Batı Düşüncesi ve Mevlânâ Yılmaz Özakpınar, İnsan Düşüncesinin Boyutları Toshihiko İzutsu, İbn Arabi’nin Fusûs’undaki Anahtar Kavramlar Sadrettin Konevi, Tasavvuf Metafiziği Süleyman Uludağ, İbn Arabî Ekrem Demirli, Sadreddin Konevi Ekrem Demirli, Sadreddin Konevi’de Bilgi ve Varlık Toshihiko İzutsu, İslamda Varlık Düşüncesi Claude Addas, İbn Arabî kibrit-i Ahmer’in Peşinde İsmail Fenni Ertuğrul, Vahdet-i Vücud ve İbn Arabî Ferid Kam, M.A. Ayni, İbn Arabî’de Varlık Düşüncesi Nicholson, İslam Sufileri Ahmet Yesevi, Divan-ı Hikmet Mevlânâ, Mesnevî Mevlânâ, Divan-ı Kebir İbn Arabî, Fusus ul-Hikem Yunus Emre, Divan Şeyh Galip, Hüsn-ü Aşk Fuzuli, Saadete Ermişlerin Bahçesi
    Yardımcı Kitap Yıldız, İlhan, İslam Düşüncesi Ders Notları, Astana yay. Ankara, 2015.
    Dersin Amacı Tasavvuf ile felsefe arasındaki derin ilişkiyi göz önüne sererek bir taraftan geçmişte İslam mutasavvıflarının hikmet üzerine ürettiği ve insanlığa öğrettiği bilgileri yeniden hatırlamak ve bunları daha zenginleştirerek gelecek nesillere aktarmak
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 5
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 3
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük değişim ve gelişmeleri tanır. 2
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster