ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Felsefesi FEL408 BAHAR 3+0 Üniversite Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din felsefesinin amaç, konu ve yöntemini tanımlar.
    2-Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini analiz eder.
    3-Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   160
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,33 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi I K4: Bölüm 1
    2 Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi II K4: Bölüm 2
    3 Tanrı`nın Varlığına İlişkin Kanıtlar: Tanrı`nın varlığını kanıtlamanın imkanı ve gereğine dair tartışmalar K4: Bölüm 3
    4 Ontolojik ve Kozmolojik Kanıtlar K4: Bölüm 4
    5 Teleolojik ve Dini Tecrübe Kanıtı K4: Bölüm 5
    6 Ahlâk Kanıtı K4: Bölüm 6
    7 Tanrı`nın Sıfatları K4: Bölüm 7
    8 Kötülük Problemi ve Teodise K4: Bölüm 8
    9 Determinizm ve İnsan Hürriyeti K4: Bölüm 9
    10 Tanrı-âlem İlişkisi ve Çeşitli Tanrı Tasavvurları K4: Bölüm 10
    11 Deizm, Panteizm, Pan-enteizm K4: Bölüm 11
    12 Ateizm ve Dayandığı Teoriler K4: Bölüm 12
    13 Ölüm ve Sonrası: Ölümsüzlük K4: Bölüm 13
    14 Din, Sanat ve Ahlak K4: Bölüm 14
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan YILDIZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sarıkçıoğlu, E. (1983). Dinler Tarihi. İstanbul: Bayrak Yayımcılık. K2. Pelikan, J. (1990). The World Treasury of Modern Religious Thought. London. K3. Iqbal, M. (1968). The Reconstruction of Religious Thought in İslam. Lahore. K4. Aydın, M. (2002). Din Felsefesi. İzmir: İzmir İlahiyat Fakültesi Yayınları. K5. Taylan N. (1998). Düşünce Tarihinde Tanrı Sorunu. İstanbul: Çağrı Yayınları. K6. Taylan, N. (1979). İlim ve Din. İstanbul: Çağrı Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Din felsefesi disiplininin amaç, konu ve yöntemini tanır. Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini kavrar. Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak bilir. İslam düşüncesinin genel yapısını kavrar.
    Dersin İçeriği Felsefenin önemli disiplinlerinden olan Din Felsefesinin tarihçe, konu, amaç, yöntem ve yakın disiplinlerle olan ilişkileri hakkında verilecek olan özlü bilgilerin ardından bu disiplinin temel problemleri etrafında yapılan felsefi tartışmalar ana hatlarıyla ve yer yer mukayeseler yapılarak irdelenip değerlendirilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 3
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 4
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster