Kaynaklar
|
1. Develi, Hayati, (2006), Osmanlı Türkçesi I-II, İstanbul.
2. Timurtaş, Faruk Kadri, (1979), Tarihi Türkiye Türkçesi Araştırmaları I, Osmanlı Türkçesi ne Giriş, Umur Yay İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
.
1. Belviranlı, Ali Kemal, (1980), Osmanlıca İmlâ Rehberi, Nedve Yay., Konya,.
2. Devellioğlu, Ferit, (1982), Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lügat, Aydın Kitabevi, Ankara,.
3. Kurt, Yılmaz, (1996), Osmanlıca Dersleri I, Akçağ Yay, Ankara,.
4. Özkan, Mustafa vd., (2003), Çözümlemeli Osmanlı Türkçesi Metinleri, Çağrı Yay., İstanbul,.
5. Ünver, İsmail (1992), "Türkiye````````````````de Osmanlıca Öğretiminin Dünü ve Bugünü", Ankara Ü., DTCF. TürkolojiDergisi, C.X, S. 1, , s.21-30.
6. Coşkun, Menderes; (2008), Uygulamalı Osmanlı Türkçesi, Birleşik Yay. Ankara.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı Türkçesi tanımı, kapsamı ve alanı
Osmanlı Türkçesinin öğretilme amaçları
Türk alfabeleri ile bu alfabeler arasında Osmanlı Türkçesi Alfabesi; Osmanlı Türkçesi Alfabesini ortak bir el yazısına dönüştürme ve kitap yazısıyla mukayeseler
Osmanlı Türkçesi Alfabesinin bitişme cetvelleri; Osmanlı Türkçesi Alfabesinde sesli ve sessiz harflerin fonksiyonları, harflerin tasnif ve taksimi
Arapça, Farsça ve Türkçeye mahsus harflerin tespit ve tasnifine dair alıştırmalar
Öğrencilerin kendi ad ve soyadlarından başlayarak bazı kelimeleri yazabilme becerisini kazanmaları; Arap rakamlarının öğretilmesi ve numaralarını yazdırma alıştırmaları, Osmanlı Türkçesi`nde imlâsı klişeleşmiş ekler ve uygulanması; çeviriyazı kavramı ve çeviriyazı alfabesi; çeviriyazılı metin çalışmaları
Öğrencilerin ezber becerilerinden yola çıkarak, ortak ezbere dayalı bir metnin (meselâ İstiklâl Marşı) yazdırılması ve öğretilenlerin ışığında okuma alıştırması
ARA SINAV
Takip edilen kitabın metinler kısmından seçkin metin okuma ve sözlük çalışmaları yapma; Türkçe kelime ve kelime gruplarının eski harfli metinlerde tespiti ve pekiştirilmesi
Arapça ve Farsça unsurlara genel bir giriş; Arapçada kök ve vezin bilgisine dair ilk dikkatler; güneş ve ay harfleri ile kurulan terkiplerin örneklerle kavratılması.
Farsça izafet terkibi çeşitleri ve mukayeseli örnek çalışmaları.
Metin ve sözlük çalışmaları aracılığıyla yazma, okuma ve gramer bilgilerinin pekiştirilmesi.
|