|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Osmanlı Türkçesi tanımı, kapsamı, alanı
|
K1,S.11-12; K3,S.5-9
|
|
2
|
Osmanlı Türkçesi?nin öğretilme amaçları
|
K2,S.15-16
|
|
3
|
Türk alfabeleri ile bu alfabeler arasında Osmanlı Türkçesi alfabesi; Osmanlı Türkçesi alfabesini ortak bir el yazısına dönüştürme ve kitap yazısıyla mukayeseler
|
K2,S.1-10
|
|
4
|
Osmanlı Türkçesi alfabesinin bitişme cetvelleri; Osmanlı Türkçesi alfabesinde sesli ve sessiz harflerin fonksiyonları, harflerin tasnif ve taksimi
|
K1,S.21-26; K2,S.81-92; K4,S.5-22; YK3,S.12-17
|
|
5
|
Arapça, Farsça ve Türkçeye mahsus harflerin tespit ve tasnifine dair alıştırmalar
|
K1,S.59-64; K2,S.105-123
|
|
6
|
Öğrencilerin kendi ad ve soyadlarından başlayarak bazı kelimeleri yazabilme becerisini kazanmaları; Arap rakamlarının öğretilmesi ve numaralarını yazdırma alıştırmaları
|
K1,S.88-90
|
|
7
|
Osmanlı Türkçesinde imlâsı klişeleşmiş ekler ve uygulanması; çeviriyazı kavramı ve çeviriyazı alfabesi; çeviriyazılı metin çalışmaları
|
K1,S.91-102
|
|
8
|
Öğrencilerin ezber becerilerinden yola çıkarak, ortak ezbere dayalı bir metnin (meselâ İstiklâl Marşı) yazdırılması ve öğretilenlerin ışığında okuma alıştırması
|
K1,S.7-8
|
|
9
|
Takip edilen kitabın metinler kısmından seçkin metin okuma ve sözlük çalışmaları yapma
|
K1,S.9-12
|
|
10
|
Türkçe kelime ve kelime gruplarının eski harfli metinlerde tespiti ve pekiştirilmesi
|
K1,S.33-58
|
|
11
|
Arapça ve Farsça unsurlara genel bir giriş; Arapçada kök ve vezin bilgisine dair ilk dikkatler; güneş ve ay harfleri ile kurulan terkiplerin örneklerle kavratılması
|
K1,S.65-74
|
|
12
|
Farsça izafet terkibi çeşitleri ve mukayeseli örnek çalışmaları
|
K2,S.172-179; K3,S.248-334
|
|
13
|
Metin ve sözlük çalışmaları aracılığıyla yazma, okuma ve gramer bilgilerinin pekiştirilmesi.
|
K1,S.13-20; K2,S.1-20
|
|
14
|
Metin ve sözlük çalışmaları aracılığıyla yazma, okuma ve gramer bilgilerinin pekiştirilmesi.
|
K1,S.21-40 ; K2,S.21-50; YK5,S.4-33
|