ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-II TDE108 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Batılılaşmanın edebiyatımıza ve kültür hayatımıza getirdiklerini öğrenir.
    2-2. Tanzimat dönemi nesir sahasında eser veren yazarları ve belli başlı eserlerini öğrenir.
    3-3. Tanzimat döneminde Klasik edebiyattaki nesirden farklı bir nesir dilinin gelişmekte olduğunu öğrenir
    4-4. Dönemin nesir sahasındaki ürünlerinin (roman, hikaye, tiyatro) yapısal ve tematik özelliklerini öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 18. ve 19.yy.da Osmanlı`da modernleşme hareketleri, eski edebiyatın değişimine etki eden faktörler K1 (s. 285-297), K2 (s. 66-82), K5 (s. 9-20) YK1 (s. 13-26)
    2 Edebiyatta değişimin ilk göstergeleri, edebi türler: Roman, Hikaye, Tiyatro K1, (243-300), K2 (s. 55-82), K4 (s. 163-184) YK3 (s. 31-143)
    3 Osmanlı İmparatorluğu`nda nesir geleneği K5 (s. 21-37) YK3 (s. 31-143)
    4 Şemseddin Sami Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat romanı K3 (s. 73-92), K4 (s. 188-192) YK2 (s. 17-32)
    5 Namık Kemal, İntibah romanı K1 (s. 400-405), K3 (s. 124-143), K4 (s. 229-241) YK1 (s. 27-185),
    6 Recaizade Mahmud Ekrem, Araba Sevdası romanı K1 (s. 489-494), K2 (s. 79-80), K4 (s. 251-262), K5 (s. 57-67) YK2 (s. 87-99)
    7 Ahmet Mithat Efendi, Felatun Bey`le Rakım Efendi romanı K1 (s. 455-457), K2 (s. 69-75), K3 (s. 93-123), K4 (s. 192-228), K5 (s. 38-46) YK2 (s. 27-33)
    8 Ahmet Mithat Efendi, Müşahedat romanı K4 (s.192-228), K5 (s. 47-56) YK3 (s. 300-302)
    9 Nabizade Nazım, Karabibik romanı K2 (s. 80-81), K4 (s. 295-305)
    10 Nabizade Nazım, Zehra romanı K2 (s. 80-81), K4 (s. 295-305) YK2 (s. 99-110)
    11 Sami Paşazade Sezai, Sergüzeşt romanı K4 (s. 263-272) YK2 (s. 40-69)
    12 Hüseyin Rahmi Gürpınar, Âyine Şık romanı K4 (s.304-322)
    13 Mizancı Mehmed Murad, Turfanda yahud Turfa mı romanı K4 (s. 245-250) YK2 (s. 70-86)
    14 İlk Türk romanlarının yapısal ve tematik özelliklerinin toplu değerlendirilmesi K4 (s. 184-326), YK2 (s. 111-122)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özgür İLDEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Tanpınar, Ahmet Hamdi (1997), 19.Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Çağlayan Kitabevi. K2. Akyüz, Kenan (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923), İstanbul: İnkılap Kitabevi. K3. Kaplan, Mehmet (1994), Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 2, 2. Baskı, İstanbul: Dergah Yayınları. K4.Enginün, İnci (2012), Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Yeni Türk Edebiyatı (1839-1923), İstanbul: Dergah Yayınları. K5. Moran, Berna (1997), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, 6. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Dino, Güzin (1978), Türk Romanının Doğuşu, İstanbul: Cem Yayınları. YK2. Finn, Robert P. (1984), Türk Romanı (İlk Dönem 1872-1900), İstanbul: Bilgi Yayınevi. YK3. [Özön], Mustafa Nihat (1936), Türkçede Roman, I. Cilt, İstanbul: Remzi Kitabevi.
    Dersin Amacı Modern Türk edebiyatına geçilen sürecin başlangıç safhasını öğrencilere kavratmak temel hedeftir.
    Dersin İçeriği Türk edebiyatının Batılılaşma devrinin ilk aşaması olan Tanzimat dönemindeki kurmaca eserlerden özellikle roman türünün ilk örneklerinin eleştirel incelenmesi ve bu eserleri yazarlarıyla birlikte dönemin zihniyeti içinde değerlendirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 4
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster