ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-II TDE108 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Batılılaşmanın edebiyatımıza ve kültür hayatımıza getirdiklerini öğrenir.
    2-2. Tanzimat dönemi nesir sahasında eser veren yazarları ve belli başlı eserlerini öğrenir.
    3-3. Tanzimat döneminde Klasik edebiyattaki nesirden farklı bir nesir dilinin gelişmekte olduğunu öğrenir
    4-4. Dönemin nesir sahasındaki ürünlerinin (roman, hikaye, tiyatro) yapısal ve tematik özelliklerini öğrenir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özgür İLDEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Tanpınar, Ahmet Hamdi (1997), 19.Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Çağlayan Kitabevi. K2. Akyüz, Kenan (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923), İstanbul: İnkılap Kitabevi. K3. Kaplan, Mehmet (1994), Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 2, 2. Baskı, İstanbul: Dergah Yayınları. K4.Enginün, İnci (2012), Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Yeni Türk Edebiyatı (1839-1923), İstanbul: Dergah Yayınları. K5. Moran, Berna (1997), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, 6. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Dino, Güzin (1978), Türk Romanının Doğuşu, İstanbul: Cem Yayınları. YK2. Finn, Robert P. (1984), Türk Romanı (İlk Dönem 1872-1900), İstanbul: Bilgi Yayınevi. YK3. [Özön], Mustafa Nihat (1936), Türkçede Roman, I. Cilt, İstanbul: Remzi Kitabevi.
    Dersin Amacı Modern Türk edebiyatına geçilen sürecin başlangıç safhasını öğrencilere kavratmak temel hedeftir.
    Dersin İçeriği Türk edebiyatının Batılılaşma devrinin ilk aşaması olan Tanzimat dönemindeki kurmaca eserlerden özellikle roman türünün ilk örneklerinin eleştirel incelenmesi ve bu eserleri yazarlarıyla birlikte dönemin zihniyeti içinde değerlendirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster