ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Halk Edebiyatına Giriş-II TDE110 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Söylemelik türleri ayırt eder.
    2-Söylemelik türleri tanır.
    3-Anlatmalık türleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler010220
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Semai ve varsağı hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 145-193
    2 Türküler hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 145-193
    3 Ağıtlar hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 145-193
    4 Mâniler hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 145-193
    5 Ninniler ve bilmeceler hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 118-125
    6 Tekerlemeler hakkında bilgi K1, s. 234-309, K7, s. 145-193
    7 Atasözleri, Deyimler hakkında bilgi K1, s. 197-200, K7, s. 128-139
    8 Alkış-Kargışlar hakkında bilgi K1, s. 203-208, K7, s. 128-139
    9 Fıkralar hakkında genel bilgi K1, s. 190-197, K7, s.80-103
    10 Mitler hakkında genel bilgi K1, s. 144-152
    11 Masallar hakkında genel bilgi K1, s. 163-170, K7, s.80-103
    12 Efsaneler, memoratlar hakkında genel bilgi K1, s. 152-159, K7, s. 106-116
    13 Menkıbeler hakkında genel bilgi K1, s. 152-160, K7, s. 106-116
    14 Halk hikâyeleri hakkında genel bilgi K1, s. 177-183, K7, s. 37-68
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üy. Seval KASIMOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar K1. Aça, M. (2019). Türk halk edebiyatı. Nobel Yayınları, Ankara. K2. Çobanoğlu, Ö. (2018). Türk dünyası epik destan geleneği. Akçağ Yayınları, Ankara. K3. Çobanoğlu, Ö. (2018). Aşık tarzı kültür geleneği ve destan türü. Akçağ Yayınları, Ankara. K4. Çobanoğlu, Ö. (2018). Halkbilimi kuramları ve araştırma yöntemleri tarihine giriş. Akçağ Yayınları, Ankara. K5. Oğuz, Ö. (2004). Türk halk edebiyatı el kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. K6. Dilçin, C. (1997). Örneklerle Türk şiir bilgisi. TDK Yayınları, Ankara. K7. Boratav, P. N. (1995). 100 soruda Türk halk edebiyatı. Gerçek Yayınları, İstanbul. K8. Elçin, Ş. (1986). Türk halk edebiyatına giriş. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. K9. Dizdaroğlu, H. (1969). Halk şiirinde türler. TDK Yayınları, Ankara. K10. Güzel, A. ve Torun, A. (2005). Türk halk edebiyatı el kitabı. Akçağ Yayınları, Ankara. K11. Doğan, K. (1999). Anonim halk şiiri. Akçağ Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Onay, A. T. (1996). Türk şiirlerinin vezni. Akçağ Yayınları, Ankara. YK2. Köprülü, F. (1989). Edebiyat araştırmaları. TTK Yayınları, İstanbul. YK3. Türkmen, F. (1992). Sahada derleme teknikleri.EÜ Yayınları, İzmir. YK4. Köprülü, F. (1962). Türk saz şairleri. Akçağ Yayınları, Ankara. YK5. Kasımoğlu, S. (2018). Türkiye`de folklor araştırmaları. Turnalar Dergisi. 71.
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları Türk halk edebiyatındaki söylemelik ve anlatmalık türler hakkında bilgi verilmesidir.
    Dersin İçeriği Konuşmalık, seyirlik ve anlatmalık türleri kavramak ve hakkında bilgi edinmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 4
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster