ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Güzel Konuşma TDE114 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğru ses ve nefes sayesinde, Türkçenin ses özelliklerini bilerek, sesleri doğru çıkarır.
    2-Tonlama ve vurguları doğru ve zamanında sese yükler.
    3-Beden dili ile etkili konuşmayı destekler.
    4-Bir şiir veya düzyazıyı güzel ve etkili bir şekilde okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013232
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin ve kaynakların tanıtımı K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    2 Dil, iletişim, iletişimin temel basamakları K1: Giriş K2: 1. Bölüm
    3 Konuşma nedir? Konuşma bir ihtiyaç mıdır? K1: 1. Bölüm/1 K2: Bölüm 10/1
    4 İyi bir konuşmacının nitelikleri Konuşmayı bozan etkenler K1: 1. Bölüm/2 K2: Bölüm 10/2 K3: 71-82. ss.
    5 Konuşmanın dört temel ögesi Diksiyon K1: 1. Bölüm/3 K2: Bölüm 2
    6 Konuşmayla ilgili temel kavramlar ve terimler Türkçede sesler ve özellikleri K1: 2. Bölüm K1: 3. Bölüm K2: 4-6. Bölüm
    7 Konuşmayı güzel ve etkili kılan ögeler Ses özellikleri K1: 4. Bölüm/1 K2: 6-7. Bölüm
    8 İletişim ve konuşmada üslûp Konuşmada gereksiz ses ve kelimeler Beden dili ve davranışlar K1: 4. Bölüm/2 K2: 5-9. Bölüm K3: 97-100. ss
    9 Türkçenin anlam zenginliği K1: 5. Bölüm/1 YK3: 1. Bölüm
    10 Anlatım bozuklukları ve dil yanlışları Doğru yazma ve konuşma K1: 5. Bölüm/2 K2:13-14. Bölüm YK3: 6. Bölüm K3: 26-41. ss
    11 Konuşma türleri Hazırlıksız konuşmalar K1: 6. Bölüm/1 K2: Bölüm 10/3 YK1:15. Bölüm
    12 Hazırlıklı Konuşmalar K1: 6. Bölüm/2 K2: Bölüm 10/4
    13 Gündelik konuşmalar Konuşma Çalışmaları K1: 6. Bölüm/3
    14 Doğru ve etkili konuşma önerileri K1: 7. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Pelin Kocapınar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yaman, E. (2016). Konuşma Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara. K2. Özdemir M. (2017). Hitabet-Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Altınordu Yay. Ankara. K3. Zülfikar, H. (2008). Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri-1, Zerpa Yayını Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Özdemir, E. (2004). Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul. YK2. Şaykol, E. (2010). Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma Becerisi: Diksiyon, Tepebaşı Belediyesi Yay. Eskişehir. YK3. Bilgin, M. (2002). Anlamdan Anlatıma Türkçemiz. Kültür Bakanlığı Yay. Ankara.
    Dersin Amacı Türkiye Türkçesinin ses özelliklerinin doğru kullanılabilmesi, doğru tonlama ve vurgu yapabilme bilgi ve becerilerinin öğretilmesi, topluluk önünde etkin ve güzel konuşma özelliğinin kazanılmasıdır.
    Dersin İçeriği Konuşma ve temel özellikleri, konuşmayı güzel ve etkili yapan unsurlar, beden dili ve davranışlar, dil yanlışları Konuşma Türleri Hazırlıksız konuşma teknikleri ve çalışmaları, hazırlıklı konuşma teknikleri ve çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 4
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster