Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumu
|
K1-Giriş
|
2
|
Eski Anadolu Türkçesinin Türk dili tarihindeki yeri
|
K1-Giriş
|
3
|
Eski Anadolu Türkçesi üzerine yapılan çalışmalar
|
K1-Giriş
|
4
|
Eski Anadolu Türkçesi eserleri
|
K1-Giriş
K3-Bölüm-1
|
5
|
Eski Anadolu Türkçesinin genel özellikleri
|
K1-Bölüm-1
|
6
|
Yunus Emre Divanı (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I)
|
K1-Bölüm-2
|
7
|
Yunus Emre Divanı (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II)
|
K1-Bölüm-2
|
8
|
Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I)
|
K1-Bölüm-2
|
9
|
Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II)
|
K1-Bölüm-2
|
10
|
Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-III)
|
K1-Bölüm-2
|
11
|
Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I)
|
K1-Bölüm-2
|
12
|
Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II)
|
K1-Bölüm-2
|
13
|
Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-III)
|
K1-Bölüm-2
|
14
|
Metinlerden hareketle dönemin karakteristik özelliklerini tespit etme
|
K1-Bölüm-1-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Zeliha GADDAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: GÜLSEVİN, G. & BOZ, E. (2004). Eski Anadolu Türkçesi. Gazi Kitabevi, Ankara.
K2: ÖZKAN, M. (2000). Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi. Filiz Kitabevi, İstanbul.
K3: ŞAHİN, H. (2003). Eski Anadolu Türkçesi. Akçağ Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: GÜLSEVİN, G. (1997). Eski Anadolu Türkçesinde Ekler. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
YK2: DİLÇİN, C. (1983). Yeni Tarama Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Eski Anadolu Türkçesinin Türk dili tarihindeki yerini göstermek ve bu dönemden seçilmiş örnek metinler üzerinde Eski Anadolu Türkçesinin ses, şekil ve söz dizimi özelliklerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Eski Anadolu Türkçesi dönemi özellikleri ve döneme ait eserlerin incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
5
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
-
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|