ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Anadolu Türkçesi TDE208 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Anadolu Türkçesinin tarih içindeki konumunu gösterir.
    2-Devrin edebî şahsiyetlerini ve eserlerini tanır.
    3-Eski Anadolu Türkçesinin ses bilgisi, biçim bilgisi ve söz dizimi özelliklerini tanır.
    4-Eski Anadolu Türkçesine ait metinleri dil ve dönem özellikleri bakımından değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Anadolu Türkçesinin oluşumu K1-Giriş
    2 Eski Anadolu Türkçesinin Türk dili tarihindeki yeri K1-Giriş
    3 Eski Anadolu Türkçesi üzerine yapılan çalışmalar K1-Giriş
    4 Eski Anadolu Türkçesi eserleri K1-Giriş K3-Bölüm-1
    5 Eski Anadolu Türkçesinin genel özellikleri K1-Bölüm-1
    6 Yunus Emre Divanı (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I) K1-Bölüm-2
    7 Yunus Emre Divanı (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II) K1-Bölüm-2
    8 Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I) K1-Bölüm-2
    9 Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II) K1-Bölüm-2
    10 Yusuf ve Zeliha (ses, şekil, söz dizimi çalışması-III) K1-Bölüm-2
    11 Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-I) K1-Bölüm-2
    12 Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-II) K1-Bölüm-2
    13 Süheyl ü Nevbahar (ses, şekil, söz dizimi çalışması-III) K1-Bölüm-2
    14 Metinlerden hareketle dönemin karakteristik özelliklerini tespit etme K1-Bölüm-1-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: GÜLSEVİN, G. & BOZ, E. (2004). Eski Anadolu Türkçesi. Gazi Kitabevi, Ankara. K2: ÖZKAN, M. (2000). Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi. Filiz Kitabevi, İstanbul. K3: ŞAHİN, H. (2003). Eski Anadolu Türkçesi. Akçağ Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: GÜLSEVİN, G. (1997). Eski Anadolu Türkçesinde Ekler. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. YK2: DİLÇİN, C. (1983). Yeni Tarama Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Eski Anadolu Türkçesinin Türk dili tarihindeki yerini göstermek ve bu dönemden seçilmiş örnek metinler üzerinde Eski Anadolu Türkçesinin ses, şekil ve söz dizimi özelliklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Eski Anadolu Türkçesi dönemi özellikleri ve döneme ait eserlerin incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 5
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster