ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Türkçesi -III TDE201 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Türkçesine has grameri her yönüyle tanır.
    2-Kendi alanıyla ilgili yazılmış metinleri okuyup anlar.
    3-Okunamayan kelimeleri ve kelime anlamlarını bulma yollarını tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arapça kelimelerin yazımı K1-Bölüm1
    2 Arapça sayılar K1-Bölüm2
    3 Arapça kelimelerin çoğulu K1-Bölüm3
    4 Arapça kelimelerin çoğulu: cem-i mükesser K1-Bölüm4
    5 Arapça kelime çeşitleri K1-Bölüm5
    6 Mastarlar, ism-i fail, ism-i mef`ûl K1-Bölüm6
    7 Mezidun fih mastarlar, K1-Bölüm7
    8 if`âl babı K1-Bölüm7
    9 Tef`îl ve tefe``ul babları K1-Bölüm8-Bölüm9
    10 Tefâul babı K1-Bölüm10
    11 Mufâale babı K1-1Bölüm1
    12 İnfiâl babı K1-Bölüm12
    13 İftiâl babı K1-Bölüm13
    14 İstif`âl babı K1-Bölüm14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İbrahim Akyol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akın, H., (2019). Osmanlı Türkçesi -2, Atılım yayınları, Samsun. K2. Develi, H. (2015). Osmanlı Türkçesi Klavuzu-2, Kesit yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK 1. Develi, H. (2001), Osmanlı Türkçesi Kılavuzu, Bilimevi, İstanbul.
    Dersin Amacı Osmanlı Türkçesine giren Arapça ve Farsça unsurları öğretmek, bu unsurların metinlere yansıyan biçimlerini örnek metinler üzerinde incelemek.
    Dersin İçeriği Osmanlı Türkçesine has grameri her yönüyle öğretren ve bu alanda yazılmış metinleri okuyup anlama becerisi kazandırıcı müfredat uygulanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 2
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster