ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-III TDE205 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Servet-i Fünun edebiyatı ve Servet-i Fünun dergisinin oluşumu hakkında bilgi edinir.
    2-Servet-i Fünun edebiyatının temel özelliklerini anlar ve onu diğer dönemlerden ayırır.
    3-Servet-i Fünun döneminin önemli eserlerini tanır.
    4-Şiirde meydana gelen yenilikleri örnek metinlerden yola çıkarak anlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013232
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Servet-i Fünun dergisi ve Servet-i Fünun topluluğunun oluşumu K1-Bölüm 1, K2-Giriş, K3-Giriş, K4-Bölüm 5
    2 Servet-i Fünûn edebiyatının genel özellikleri K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 1, K3-Giriş, K4-Bölüm 5, YK3-Bölüm 2
    3 Tevfik Fikret`in hayatı ve sanat anlayışı K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1, K5-Bölüm 1, K7-Bölüm 3
    4 Tevfik Fikret`in Ömr-i Muhayyel ve Gayya-yı Vücud adlı şiirlerinin incelenmesi K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1, K6-Bölüm 1, YK2-Bölüm 2, YK4-Bölüm 3
    5 Tevfik Fikret`in Mai Deniz ve Yağmur adlı şiirlerinin incelenmesi K2-Bölüm 1
    6 Tevfik Fikret;in Millet Şarkısı ve Sis adlı şiirlerinin incelenmesi K2-Bölüm 1, YK 1
    7 Cenab Şahabeddin`in hayatı ve sanatı anlayışı K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1, K5-Bölüm 1,K6-Bölüm 1
    8 Cenap Şahabettin`in Elhan-ı Şita ve Berk-i Hazan başlıklı şiirlerinin incelenmesi K3-Bölüm1, YK 1
    9 Cenab Şahabettin`in Yakazat-ı Leyliye adlı şiirinin incelenmesi K2-Bölüm1, YK2-Bölüm 2
    10 Cenab Şahabettin`in Temaşa-i Hazan adlı şiirinin incelenmesi K2-Bölüm 1
    11 Süleyman Nazif`in hayatı, sanatı ve Daüssıla başlıklı şiirinin incelenmesi K1-Bölüm 3, YK5-Bölüm 1
    12 İsmail Safa`nın sanat anlayışı ve Öksüz Ahmed başlıklı şiirinin incelenmesi K1-Bölüm 3
    13 Ali Ekrem Bolayır`ın sanat anlayışı ve onun şiirlerinden örnekler K2-Bölüm 1, K5-Bölüm 1
    14 Faik Ali Ozansoy`un sanat anlayışı ve şiirlerinden örnekler K1-Bölüm 3, K5-Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst. K2: Kolcu, A.İ. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, 9. Baskı, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum. K3:Bayrak, Ö. vd. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, Kesit Yayınları, İst. K4: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara. K5: Parlatır, İ. vd. (2011) Servet-i Fünun Edebiyatı, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K6: Bayrak, Ö. vd. (2015) Yeni Türk Edebiyatı I, Kesit Yayınları, İst. K7: Kaplan, M. (2012)Tevfik Fikret Devir-Şahsiyet-Eser, 15. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
    Yardımcı Kitap YK1: Kaplan, M. (2005) Şiir Tahlilleri 1, 20. Basım, Dergah Yayınları, İst. YK2: Çetin, N. vd. (2011), Şiir Çözümlemeleri, 2. Baskı, Kesit Yayınları, İst. YK3: Akyüz, K. (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst. YK4: Aytaş, G. (2011) Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. YK5: Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, 6. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
    Dersin Amacı Servet-i Fünûn dönemi (1896-1901) hakkında örnek metinlerden hareketle bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı`nın gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Servet-i Fünun edebiyatının oluşumu ve Servet-i Fünun dönemi şiir anlayışı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 3
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster