Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Servet-i Fünun dergisi ve Servet-i Fünun topluluğunun oluşumu
|
K1-Bölüm 1, K2-Giriş, K3-Giriş, K4-Bölüm 5
|
2
|
Servet-i Fünûn edebiyatının genel özellikleri
|
K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 1, K3-Giriş, K4-Bölüm 5, YK3-Bölüm 2
|
3
|
Tevfik Fikret`in hayatı ve sanat anlayışı
|
K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1,
K5-Bölüm 1, K7-Bölüm 3
|
4
|
Tevfik Fikret`in Ömr-i Muhayyel ve Gayya-yı Vücud adlı şiirlerinin incelenmesi
|
K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1, K6-Bölüm 1,
YK2-Bölüm 2, YK4-Bölüm 3
|
5
|
Tevfik Fikret`in Mai Deniz ve Yağmur adlı şiirlerinin incelenmesi
|
K2-Bölüm 1
|
6
|
Tevfik Fikret;in Millet Şarkısı ve Sis adlı şiirlerinin incelenmesi
|
K2-Bölüm 1, YK 1
|
7
|
Cenab Şahabeddin`in hayatı ve sanatı anlayışı
|
K2-Bölüm 1, K3-Bölüm 1, K5-Bölüm 1,K6-Bölüm 1
|
8
|
Cenap Şahabettin`in Elhan-ı Şita ve Berk-i Hazan başlıklı şiirlerinin incelenmesi
|
K3-Bölüm1, YK 1
|
9
|
Cenab Şahabettin`in Yakazat-ı Leyliye adlı şiirinin incelenmesi
|
K2-Bölüm1, YK2-Bölüm 2
|
10
|
Cenab Şahabettin`in Temaşa-i Hazan adlı şiirinin incelenmesi
|
K2-Bölüm 1
|
11
|
Süleyman Nazif`in hayatı, sanatı ve Daüssıla başlıklı şiirinin incelenmesi
|
K1-Bölüm 3, YK5-Bölüm 1
|
12
|
İsmail Safa`nın sanat anlayışı ve Öksüz Ahmed başlıklı şiirinin incelenmesi
|
K1-Bölüm 3
|
13
|
Ali Ekrem Bolayır`ın sanat anlayışı ve onun şiirlerinden örnekler
|
K2-Bölüm 1, K5-Bölüm 1
|
14
|
Faik Ali Ozansoy`un sanat anlayışı ve şiirlerinden örnekler
|
K1-Bölüm 3, K5-Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
K2: Kolcu, A.İ. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, 9. Baskı, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum.
K3:Bayrak, Ö. vd. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, Kesit Yayınları, İst.
K4: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara.
K5: Parlatır, İ. vd. (2011) Servet-i Fünun Edebiyatı, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara.
K6: Bayrak, Ö. vd. (2015) Yeni Türk Edebiyatı I, Kesit Yayınları, İst.
K7: Kaplan, M. (2012)Tevfik Fikret Devir-Şahsiyet-Eser, 15. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Kaplan, M. (2005) Şiir Tahlilleri 1, 20. Basım, Dergah Yayınları, İst.
YK2: Çetin, N. vd. (2011), Şiir Çözümlemeleri, 2. Baskı, Kesit Yayınları, İst.
YK3: Akyüz, K. (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst.
YK4: Aytaş, G. (2011) Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara.
YK5: Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, 6. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
|
Dersin Amacı
|
Servet-i Fünûn dönemi (1896-1901) hakkında örnek metinlerden hareketle bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı`nın gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Servet-i Fünun edebiyatının oluşumu ve Servet-i Fünun dönemi şiir anlayışı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
4
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
3
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
3
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|