ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-IV TDE206 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Servet-i Fünûn Edebiyatı?nın özelliklerini kavrar ve diğer dönemlerden ayırt eder.
    2-Servet-i Fünûn dönemi hikâye ve romancılarının belli başlı eserlerini öğrenir.
    3-Seçilen metinlerden hareketle bu dönem hikâye ve roman türünde meydana gelen gelişmeyi kavrar.
    4-Servet-i Fünûn Topluluğu?nun tenkit türüne kazandırdıklarını öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)11666
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40177
    Proje03515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Servet-i Fünun dönemi yazarları ve bu dönemdeki öykü ve romanların genel özellikleri K2-Bölüm 2, K4-Bölüm 5, K5, Y1-Bölüm 2
    2 Halit Ziya Uşaklıgil?in hayatı ve sanat anlayışı K1, K3-Bölüm 3, K5, Y2, K6
    3 Halit Ziya`nın "Nemide" adlı romanının incelenmesi K3-Bölüm 3
    4 Halit Ziya`nın "Ferdi ve Şürekâsı" adlı romanının incelenmesi K3-Bölüm 3
    5 Halit Ziya`nın "Mâi ve Siyah" adlı romanının incelenmesi K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3
    6 Halit Ziya`nın "Aşk-ı Memnu" adlı romanının incelenmesi K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3, K4-Bölüm 5
    7 Halit Ziya`nın hikâyeciliği ve "Bu Muydu?" adlı hikâyesinin incelemesi K5-s. 353-358, Y5
    8 Mehmet Rauf?un hayatı ve sanat anlayışı K1, K3-Bölüm 3, K5, Y2
    9 Mehmet Rauf`un "Eylül" adlı romanının incelenmesi K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3, K4-Bölüm 5
    10 Mehmet Rauf`un "Genç Kız Kalbi" adlı romanının incelenmesi K5-s. 422-431, Y6-s.105-127
    11 Hüseyin Cahit Yalçın`ın "Hayal İçinde" adlı romanının incelenmesi K7, Y6-s. 409-431
    12 Hüseyin Cahit Yalçın`ın hikâyeciliği ve "Görücü" adlı hikâyesinin incelenmesi K1, K2-Bölüm 2, K7
    13 Safveti Ziya ve "Salon Köşelerinde" adlı romanının incelenmesi K1, K2-Bölüm 2, Y6- s. 217-243
    14 Servet-i Fünun edebiyatında tenkit türü K2-Bölüm 4, K5, Y1-Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Feride SIĞIRCI Arş. Gör. Tuğba AFACAN
    Kaynaklar K1:Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst. K2: Kolcu, A.İ. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, 9. Baskı, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum. K3:Bayrak, Ö. vd. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, Kesit Yayınları, İst. K4: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara. K5: Parlatır, İ. vd. (2011) Servet-i Fünun Edebiyatı, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K6: Yener, C. (1959) Bir Romancının Dünyası ve Romanlardaki Dünya, İst. K7: Yücebaş, H. (1960) Büyük Mücahit Hüseyin Cahit, İst.
    Yardımcı Kitap Y1: Akyüz, K. (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst. Y2: Kerman, Z. (2007) Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, 3. Baskı, Dergâh Yayınları, İst. Y3: Çetin, N. (2017) Türk Hikâyesi Tahlilleri, Nobel Kitap, Ankara. Y4: Kaplan, M. (2018) Hikâye Tahlilleri, 24. Baskı, Dergâh Yayınları, İst. Y5: Deveci, M. (2014), Halit Ziya Uşaklıgil`in Öykülerinde Yapı ve İzlek, Akçağ Yayınları, Ankara. Y6: Eliuz, Ü.-Şişman, G.-vd. (2020), Servet-i Fünun Dönemi Roman Okumaları, Kesit Yayınları, İst.
    Dersin Amacı Servet-i Fünûn dönemi (1896-1901) hakkında örnek metinlerden hareketle bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı?nın gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Servet-i Fünûn dönemi yazarları ve Servet-i Fünûn döneminde öykü, roman ve tenkit.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 4
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster