Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Servet-i Fünun dönemi yazarları ve bu dönemdeki öykü ve romanların genel özellikleri
|
K2-Bölüm 2, K4-Bölüm 5, K5-s. 17-20, YK1-Bölüm 2
|
2
|
Halit Ziya Uşaklıgil?in hayatı ve sanat anlayışı
|
K1, K3-Bölüm 3, K5-s. 311-331, K6, YK2
|
3
|
Halit Ziya`nın "Nemide" adlı romanının incelenmesi
|
K3-Bölüm 3
|
4
|
Halit Ziya`nın "Ferdi ve Şürekâsı" adlı romanının incelenmesi
|
K3-Bölüm 3
|
5
|
Halit Ziya`nın "Mâi ve Siyah" adlı romanının incelenmesi
|
K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3
|
6
|
Halit Ziya`nın "Aşk-ı Memnu" adlı romanının incelenmesi
|
K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3, K4-Bölüm 5
|
7
|
Halit Ziya`nın hikâyeciliği ve "Bu Muydu?" adlı hikâyesinin incelemesi
|
K5-s. 353-358, YK5
|
8
|
Mehmet Rauf?un hayatı ve sanat anlayışı
|
K1, K3-Bölüm 3, K5-s. 393-404, YK2
|
9
|
Mehmet Rauf`un "Eylül" adlı romanının incelenmesi
|
K2-Bölüm 2, K3-Bölüm 3, K4-Bölüm 5
|
10
|
Mehmet Rauf`un "Genç Kız Kalbi" adlı romanının incelenmesi
|
K5-s. 422-431, YK6-s.105-127
|
11
|
Hüseyin Cahit Yalçın`ın "Hayal İçinde" adlı romanının incelenmesi
|
K7, YK6-s. 409-431
|
12
|
Hüseyin Cahit Yalçın`ın hikâyeciliği ve "Görücü" adlı hikâyesinin incelenmesi
|
K1, K2-Bölüm 2, K7
|
13
|
Safveti Ziya ve "Salon Köşelerinde" adlı romanının incelenmesi
|
K1, K2-Bölüm 2, YK6- s. 217-243
|
14
|
Servet-i Fünun edebiyatında tenkit türü
|
K2-Bölüm 4, K5-s. 489-583, YK1-Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1:Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst. K2: Kolcu, A.İ. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, 9. Baskı, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum. K3:Bayrak, Ö. vd. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, Kesit Yayınları, İst. K4: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara. K5: Parlatır, İ. vd. (2011) Servet-i Fünun Edebiyatı, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K6: Yener, C. (1959) Bir Romancının Dünyası ve Romanlardaki Dünya, İst. K7: Yücebaş, H. (1960) Büyük Mücahit Hüseyin Cahit, İst.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Akyüz, K. (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst. YK2: Kerman, Z. (2007) Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, 3. Baskı, Dergâh Yayınları, İst. YK3: Çetin, N. (2017) Türk Hikâyesi Tahlilleri, Nobel Kitap, Ankara. YK4: Kaplan, M. (2018) Hikâye Tahlilleri, 24. Baskı, Dergâh Yayınları, İst. YK5: Deveci, M. (2014), Halit Ziya Uşaklıgil`in Öykülerinde Yapı ve İzlek, Akçağ Yayınları, Ankara. YK6: Eliuz, Ü.-Şişman, G.-vd. (2020), Servet-i Fünun Dönemi Roman Okumaları, Kesit Yayınları, İst.
|
Dersin Amacı
|
Servet-i Fünûn dönemi (1896-1901) hakkında örnek metinlerden hareketle bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı?nın gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Servet-i Fünûn dönemi yazarları ve Servet-i Fünûn döneminde öykü, roman ve tenkit.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
4
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
3
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
4
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
3
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
3
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|