ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Türkçesi-III TDE209 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye Türkçesinin söz dizimi özelliklerini tanır.
    2-Türkiye Türkçesinde kullanılan kelime öbeklerini yapı, işlev ve anlam bakımından değerlendirir.
    3-Kelime öbeklerini metin içinde tanıyıp çözümler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Söz dizimi, Türkçenin genel söz dizimi özellikleri K1-Bölüm-1
    2 Kelime öbekleri hakkında genel bilgi K1-Bölüm-2
    3 Kelime öbekleri türleri: İsim tamlaması K1-Bölüm-2
    4 Sıfat tamlaması K1-Bölüm-2
    5 Sıfat-fiil öbeği K1-Bölüm-2
    6 İsim-fiil, zarf-fiil öbekleri K1-Bölüm-2
    7 Tekrar öbeği, edat öbeği K1-Bölüm-2
    8 Bağlama öbeği K1-Bölüm-2
    9 Unvan öbeği, birleşik isim öbeği K1-Bölüm-2
    10 Ünlem öbeği, sayı öbeği K1-Bölüm-2
    11 Birleşik fiil K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-2
    12 Kısaltma öbekleri K1-Bölüm-2
    13 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-I K1-Bölüm-7
    14 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-II K1-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara. K2: Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi Grameri. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. K3: Özkan, M. & Sevinçli, V. (2008) Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. 3F Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. YK2: Eker, S. (2003). Çağdaş Türk Dili. Grafiker Yayınları, Ankara. YK3: Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Türkçenin söz dizimi özellikleri hakkında bilgi vermek, Türkçenin kelime öbeklerini; yapı, işlev, kullanılış ve anlam bakımından öğretmektir.
    Dersin İçeriği Türkçenin söz dizimi özellikleri, Türkçenin kelime öbekleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 5
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster