ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Türkçesi-IV TDE210 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkçede kullanılan cümlelerin temel niteliklerini tanır.
    2-Cümle ögeleri ve özelliklerini tanır.
    3-Cümleleri çeşitli bakımlardan sınıflandırır.
    4-Cümleleri çeşitli açılardan çözümler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Cümle ve cümlenin özellikleri K1-Bölüm-1
    2 Cümlenin ögeleri: Yüklem K1-Bölüm-1
    3 Özne K1-Bölüm-1
    4 Nesne K1-Bölüm-1
    5 Yer tamlayıcısı K1-Bölüm-1
    6 Zarf K1-Bölüm-1
    7 Cümle dışı ögeler K1-Bölüm-1
    8 Cümlelerin bağlanma biçimleri K1-Bölüm-3
    9 Yüklemlerine göre cümleler (Fiil cümlesi, isim cümlesi) K1-Bölüm-4
    10 Ögelerinin dizilişine göre cümleler (Kurallı cümle, devrik cümle) K1-Bölüm-5
    11 Anlamlarına göre cümleler (Olumu ve olumsuz cümle) K1-Bölüm-6
    12 Cümle çözümlemeleri-I K1-Bölüm-7
    13 Cümle çözümlemeleri-II K1-Bölüm-7
    14 Cümle çözümlemeleri-III K1-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara. K2: Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi Grameri. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. K3: Özkan, M. & Sevinçli, V. (2008). Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. 3F Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. YK2: Eker, S. (2003). Çağdaş Türk Dili. Grafiker Yayınları, Ankara. YK3: Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Türkçenin söz dizimi özellikleri, cümle ögeleri ve cümle çeşitleri hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Türkçenin söz dizimi özellikleri, cümle ögeleri ve cümle çeşitleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 2
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 4
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster