Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkbilimin kapsamını kavrar.
|
K1, s. 1-38, K2, s. 15-20, k5, s. 1-37
|
2
|
Türk halkbilim çalışmalarının gelişme devreleri.
|
K1, s. 199-213, K5, s. 27-37
|
3
|
Halk edebiyatı metinlerini derleme yöntemleri ve derlemeyle ilgili genel kavramlar.
|
K1, s. 141-197, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
|
4
|
Anket yöntemi, gözleme yöntemi, görüşme yöntemi, gözlem ve görüşmenin birlikte kullanılması.
|
K1, s. 39-81, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
|
5
|
Sahada derleme metotları
|
K1, s. 199-213, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
|
6
|
Saha öncesi, sahada ve derleme sonrası yapılması gerekenler ve öneriler. Derlenen malzemenin yazıya geçirilmesi, metin düzenleme ve yayımlama.
|
K1, s. 199-213, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
|
7
|
Saha öncesi, sahada ve derleme sonrası yapılması gerekenler ve öneriler. Derlenen malzemenin yazıya geçirilmesi, metin düzenleme ve yayımlama.
|
K1, s. 199-213, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
|
8
|
Avrupa düşünce tarihinde halkbilimi ve halkbiliminin bağımsız bir bilimsel bir disipline dönüşmesi
|
K1, s. 199-213, K5. s.71-92.
|
9
|
Erken halk bilimi kuramları
|
K1, s. 199-213, K5. s.71-92.
|
10
|
Halk edebiyatı metinlerini inceleme yöntemleri. Metin merkezli halk bilim kuram ve yöntemleri. Gelişme kuramı, Yayılma kuramı.
|
K5. s.95-212.
|
11
|
Tarihi coğrafi Fin Kuramı ve yöntemi, öncüleri ve kuramın eleştirilen yönleri üzerine.
|
K5. s.95-212.
|
12
|
Psikoanalitik Kuram ve Yöntem, Yapısalcı Kuram ve Yöntem Öncüleri ve kuramın tenkidi.
|
K5. s.139-150.
|
13
|
Bağlam merkezli halk bilim kuram ve yöntemleri İşlevsel, performans, sözlü kompozisyon kuramları üzerine değerlendirmeler.
|
K5. s.213-301.
|
14
|
Sözlü kompozisyon teorisi ile ilgili bilgi verilmesi
|
K5. s.229-255.
|