ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Dili Tarihi-II TDE220 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk dilinin diğer diller arasındaki yerini değerlendirir.
    2-Türk dilinin tarihî seyrini ve gelişme çizgisini çözümler.
    3-Türk dili tarihi dönemlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Kapsamı Karahanlı Türkçesi K1: 12/1. Bölüm
    2 Kutadgu Bilig Divânü Lügati`t- Türk K1: 12/2. Bölüm
    3 Diğer Karahanlı Türkçesi eserleri Karahanlı Türkçesinin dil özellikleri K1:12/2. Bölüm
    4 Kuzey-doğu Türkçesini hazırlayan tarihî zemin K1:13. Bölüm
    5 Harezm Türkçesi ve eserleri K1:14/1. Bölüm
    6 Kıpçak Türkçesi ve eserleri K1:14/1. Bölüm
    7 Harezm ve Kıpçak Türkçelerinin dil özellikleri Çağatay Türkçesi K1:14/1 ve 14/2. Bölüm
    8 Çağatay Türkçesi, dönemin başlıca isim ve eserleri K1:14/2. Bölüm
    9 Çağatay Türkçesinin başlıca isim ve eserleri K1:14/2. Bölüm
    10 Çağatay Türkçesinin dil özellikleri K1:14/2. Bölüm
    11 Batı Türkçesinin doğuşu ve dönemleri Eski Oğuz Türkçesi K1:15. Bölüm
    12 Eski Oğuz Türkçesi ve dönem eserleri K1:15/1. Bölüm
    13 Eski Oğuz Türkçesinin dil özellikleri K1:15/1. Bölüm
    14 Osmanlı Türkçesi dönemi, eserleri ve dil özellikleri K1:15/2. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Pelin KOCAPINAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: ERCİLASUN, A.B. (2004). Başlangıçtan 20. Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay. Ankara. .
    Yardımcı Kitap YK1: AKAR, A. (2005). Türk Dili Tarihi, Ötüken Yay., İstanbul. YK2: CAFEROĞLU, A. (2001).Türk Dili Tarihi, Alfa, İstanbul-Bursa.
    Dersin Amacı Türk dilinin tarihî gelişme çizgisini göstererek Karahanlılardan bugüne uzanan dönemlerin başlıca özelliklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Karahanlılardan bugüne kadar tarihî dönemlerin özellikleri ve eserleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 4
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster