ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Tasavvuf Edebiyatı-II TDE224 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasavvuf edebiyatına ait türleri tanımlar.
    2-Türk tasavvuf tarihinde yer alan mutasavvıf kişileri listeler.
    3-Türk tasavvuf edebiyatındaki türleri kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hacı Bayram Velî K2, B1
    2 Eşrefoğlu Rumî YK1
    3 İbrahim Gülşenî K1, B9
    4 Muhyiddin Üftade K1, B9
    5 Aziz Mahmut Hüdaî K3, B1
    6 Sinan Ümmi K1, B9
    7 Niyaz-ı Mısrî YK2
    8 İsmail Hakkı Bursevî K1, B9
    9 Erzurumlu İbrahim Hakkı K1, B9
    10 Müştak Baba K1, B9
    11 Sıdkî Baba K1, B9
    12 Şah İsmail Hatayî K1, B13
    13 Türk tasavvuf edebiyatında şekiller K1, B10
    14 Türk tasavvuf edebiyatında türler K1, B11
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam Arvas
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Güzel Abdurrahman. (2004). Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı. Ankara. K2 Erdoğan Abdülkerim. (2015). Hacı Bayram-ı Veli. Ankara: Ankara BB Yay. K3. Yılmaz, H. Kamil. (1999). Aziz Mahmud Hüdayi. İstanbul: Erkam Yayınları.
    Yardımcı Kitap Y.K.1. Pekolcay Necla-Uçman Abdullah. (1995). Eşrefoğlu Rumî, TDV İslam Ansiklopedisi, 11. Cilt. Y.K.2. Kavruk Hasan. (2014). Niyazî-i Mısrî. TEİS, http://teis.yesevi.edu.tr.
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları Türk tasavvuf edebiyatındaki tür ve şekiller hakkında bilgi verilmesi, önemli mutasavvıfların ve eserlerinin tanıtılmasıdır.
    Dersin İçeriği Tasavvuf edebiyatındaki tür ve şekilleri öğrenmek, önemli mutasavvıflar ve eserleri hakkında bilgi edinmektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 5
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 5
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster