ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-V TDE303 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1- II. Meşrutiyet dönemindeki fikir hareketleri ve edebiyat arasındaki ilişkiyi kavrar1. II. Meşrutiyet dönemindeki fikir hareketleri ve edebiyat arasındaki ilişkiyi kavrar.
    2- Dönemin edebi arayışlarını öğrenir
    3- Millî edebiyatın önceki dönemlerden farkını kavrar.
    4- Milli edebiyatın Cumhuriyet dönemi edebiyatına etkilerini fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 II. Meşrutiyet`in ilanı ve edebiyat hayatına etkisi K1- Bölüm 1
    2 Dönemin fikir hareketleri ve edebiyat K1- Bölüm 2
    3 Dönemin edebî arayışları: Fecr-i Ati K1- Bölüm 3
    4 Ahmet Haşim`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri K2- Bölüm 2
    5 Ahmet Haşim`in şiirlerinden örnekler K2- Bölüm 3
    6 Dönemin edebî arayışları: Nev Yunânîler, Nâyîler K2- Bölüm 4
    7 Milli edebiyat akımı, şiirde millî kimlik arayışları ve Mehmet Emin Yurdakul K2- Bölüm 1
    8 Ziya Gökalp ve şiirleri K3- Bölüm 2
    9 Faruk Nafiz ve şiirleri K3- Bölüm 3
    10 Rıza Tevfik ve şiirleri K3- Bölüm 3
    11 Mehmet Akif`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri K1- Bölüm 2
    12 Mehmet Akif`in şiirinden örnek metin incelemeleri K1- Bölüm 3
    13 Yahya Kemal`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri K1- Bölüm 3
    14 Yahya Kemal ve Türk şiirine kazandırdığı yenilikler K1- Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çetişli, İsmail; Çetin, Nurullah; Doğan, Abide; Gür, Alim; Demir, Şenol (2006), II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay., Ankara. K2.Akyüz, Kenan (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul. K3. Kolcu, Ali İhsan (2001), Milli Edebiyat I , Salkımsöğüt Yay., Erzurum. K4. Korkmaz, Ramazan (2006), Yeni Türk Edebiyatı 1839-2000, Grafiker Yay., Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1-Doğumunun Yüzüncü Yılında Ahmet Haşim (1987), TTK Basımevi, Ankara. YK2-Doğumunun Yüzüncü Yılında Yahya Kemal Beyatlı (1996), Atatürk Kültür Merkezi Yay., Ankara YK3-Tanpınar, Ahmet Hamdi (1999), Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yay., İstanbul.
    Dersin Amacı II.Meşrûtiyet dönemi edebî yaklaşımları kavramak ve ortaya çıkan ürünleri tanımak.
    Dersin İçeriği II. Meşrûtiyet dönemi edebî hareketliliği içerisinde şiirle ilgili gelişmelerin ele alınması ve Türk edebiyatına damga vurmuş şairleri, şiir anlayışları ve eserleri çerçevesinde tanımak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 5
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster