Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
II. Meşrutiyet`in ilanı ve edebiyat hayatına etkisi
|
K1- Bölüm 1
|
2
|
Dönemin fikir hareketleri ve edebiyat
|
K1- Bölüm 2
|
3
|
Dönemin edebî arayışları: Fecr-i Ati
|
K1- Bölüm 3
|
4
|
Ahmet Haşim`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri
|
K2- Bölüm 2
|
5
|
Ahmet Haşim`in şiirlerinden örnekler
|
K2- Bölüm 3
|
6
|
Dönemin edebî arayışları: Nev Yunânîler, Nâyîler
|
K2- Bölüm 4
|
7
|
Milli edebiyat akımı, şiirde millî kimlik arayışları ve Mehmet Emin Yurdakul
|
K2- Bölüm 1
|
8
|
Ziya Gökalp ve şiirleri
|
K3- Bölüm 2
|
9
|
Faruk Nafiz ve şiirleri
|
K3- Bölüm 3
|
10
|
Rıza Tevfik ve şiirleri
|
K3- Bölüm 3
|
11
|
Mehmet Akif`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri
|
K1- Bölüm 2
|
12
|
Mehmet Akif`in şiirinden örnek metin incelemeleri
|
K1- Bölüm 3
|
13
|
Yahya Kemal`in şiir anlayışı ve şiirlerinden örnek metin incelemeleri
|
K1- Bölüm 3
|
14
|
Yahya Kemal ve Türk şiirine kazandırdığı yenilikler
|
K1- Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çetişli, İsmail; Çetin, Nurullah; Doğan, Abide; Gür, Alim; Demir, Şenol (2006), II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay., Ankara.
K2.Akyüz, Kenan (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
K3. Kolcu, Ali İhsan (2001), Milli Edebiyat I , Salkımsöğüt Yay., Erzurum.
K4. Korkmaz, Ramazan (2006), Yeni Türk Edebiyatı 1839-2000, Grafiker Yay., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Doğumunun Yüzüncü Yılında Ahmet Haşim (1987), TTK Basımevi, Ankara.
YK2-Doğumunun Yüzüncü Yılında Yahya Kemal Beyatlı (1996), Atatürk Kültür Merkezi Yay., Ankara
YK3-Tanpınar, Ahmet Hamdi (1999), Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yay., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
II.Meşrûtiyet dönemi edebî yaklaşımları kavramak ve ortaya çıkan ürünleri tanımak.
|
Dersin İçeriği
|
II. Meşrûtiyet dönemi edebî hareketliliği içerisinde şiirle ilgili gelişmelerin ele alınması ve Türk edebiyatına damga vurmuş şairleri, şiir anlayışları ve eserleri çerçevesinde tanımak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
-
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
-
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
5
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|