ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-VI TDE304 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-II. Meşrutiyet dönemindeki fikir hareketleri ve edebiyat arasındaki ilişkiyi fark eder.
    2- Dönemin edebi arayışlarını değerlendirir.
    3- Millî edebiyatın önceki dönemlerle farkını değerlendirir.
    4-Milli edebiyatın Cumhuriyet dönemi edebiyatına etkilerini fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler20133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meşrutiyet Dönemi Hikâye ve Romanının Genel Özellikleri K1, 1. Bölüm
    2 Milli Edebiyat dışında kalan hikâye ve romancılar K1, 1. Bölüm
    3 Ömer Seyfettin`in Hayatı, Milli Edebiyata Katkısı K2, 2. Bölüm
    4 Ömer Seyfettin ve hikâyeleri K2, 2. Bölüm K1, 2. Bölüm
    5 Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Gönül Hanım romanı K1, 3.Bölüm K2, 3. Bölüm
    6 Refik Halit Karay ve Türk Hikâyeciliğine Katkısı K2, 2. Bölüm K3, 1. Bölüm
    7 Yakup Kadri ve romanları; Kiralık Konak romanının incelenmesi K1, 3. Bölüm
    8 Yakup Kadri`nin Yaban romanının incelenmesi K1, 3. Bölüm K3, 2. Bölüm
    9 Halide Edib ve romanları; Ateşten Gömlek romanının incelenmesi K1, 3. Bölüm K3, 3. Bölüm
    10 Halide Edib`in Sinekli Bakkal romanının incelenmesi K3, 3. Bölüm
    11 Reşat Nuri ve romanları; Çalıkuşu`nun incelenmesi K3, 3. Bölüm
    12 Müfide Ferit Tek`in Aydemir adlı romanının incelenmesi K3, 3. Bölüm K4, 2. Bölüm
    13 Mithat Cemal Kuntay: Üç İstanbul K3, 3. Bölüm
    14 Genel Değerlendirme K2, 3. Bölüm K4, 3. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Gündüz, Osman (1997), Meşrutiyet Romanında Yapı ve Tema, 2 C., , Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. K2-Akyüz, Kenan (1997), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923), İnkılap Kitabevi, İstanbul. K3-Enginün, İnci (2007), Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. K4-Çetişli, İsmail; Çetin, Nurullah; Doğan, Abide; Gür, Alim; Demir, Şenol (2016), II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, 3. Baskı, Akçağ Yay, Ankara. K5- Banarlı,Nihat Sami (1971-1979), Resimli Türk Edebiyatı Târihi, Millî Eğitim Bak., Devlet Kit., (İki cilt, On altı fasikül). İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1- Kerman, Zeynep (2009), Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, 3. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. YK2-Kaplan, Mehmet (2018), Hikaye Tahlilleri, 24. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. YK3-Yılmaz, Mehmet; Aslan, Celal (2019), Milli Edebiyat, Asos Yayınları, İstanbul. YK4- Moran, Berna (2003), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, İletişim Yay., İstanbul.
    Dersin Amacı II. Meşrûtiyet dönemi edebî yaklaşımları kavramak ve ortaya çıkan ürünleri tanımak.
    Dersin İçeriği II. Meşrûtiyet dönemi hikâyeci ve romancılarını tanıtarak, ortaya konulan eserlerin belli başlılarının değerlendirmesini yapmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster