ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aşık Edebiyatı TDE307 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Âşıklık geleneğinin kökenine dair bilgileri yorumlar.
    2-Âşık edebiyatının diğer edebiyatlarla ilişkisini tanımlar.
    3-Âşıkları yüzyıllara göre örneklendirir.
    4-Türk saz şiiri örneklerini şekil açısından analiz eder.
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Murat Ersöz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Köprülü, F. (2004), Türk Saz Şairleri, Akçağ Yay., Ankara. K2. Sakaoğlu, S. (1989). Türk Saz Şiirine Genel Bir Bakış, Türk Dili Dergisi/Türk Şiiri Özel Sayısı III (Halk Şiiri), TDK Yay., Ankara. K3. Arvas, A. (2009), Âşık ve Türk Doğaçlama Sanatının Tarihi-Tipolojik Menşei, KTMÜ sosyal bilimler dergisi, 41-53.
    Yardımcı Kitap YK1. Dilçin, C. (1997). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yay., Ankara. YK2. Dizdaroğlu, H. (1969). Halk Şiirinde Türler, TDK Yay., Ankara. YK3. Arvas, A. (2012). Geçmişten Günümüze Van Âşıklık Geleneği, Hâkim Yay., Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları âşık edebiyatının tarihî gelişimi hakkında bilgi verilmesi, asırlara göre önemli âşıkların ve eserlerinin tanıtılmasıdır.
    Dersin İçeriği Âşık edebiyatının menşeini öğrenmek, önemli âşıklar ve eserleri hakkında bilgi edinmek.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster