ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Edebiyat Kuramları TDE311 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Sanatın ve edebiyatın mahiyeti, işlevi ve eleştirisine dair çeşitli kuramsal düşünceleri öğrenir.
    2-2. Edebî eserin özelliklerini öğrenir.
    3-3. Kuramların düşünce akımları ve edebî akımlarla ilişkisini kavrar.
    4-4.Kuramlar ışığı altında bir metni farklı açılardan inceleme ve eleştirme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7856
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat, sanat eseri, sanat dalları ve edebiyat sanatı K1-S.29-38.
    2 Edebiyat kavramı, edebiyatın görev ve işlevi K1-S.13-28; 39-40.
    3 Edebi eser; edebi eserin tanımı ve özellikleri K1-S.135-155
    4 Edebiyat bilimi, edebiyat biliminin dalları ve yöntemleri K1-S.46-100
    5 Yansıtma kuramı K2-S.15-34.
    6 Dış dünyaya ve topluma yönelik eleştiri-Toplumcu gerçekcilik K2-S.35-68.
    7 Sanatçıya yönelik eleştiri, Psikanalitik kuram ve feminist kuram K2-S.117-144; 228-240.
    8 Vize
    9 Okur merkezli kuramlar-Duygusal etki K2-S.209-227.
    10 Ontolojik kuram ve Varoluşcu edebiyat kuramı K3-S.210-224; 225-244.
    11 Rus biçimcilği, yapısalcılık ve göstergebilim K2-S.161-168; 169-188.
    12 Postmodernizm ve Metinlerarasılık K3-S.287-298.
    13 Postmodernizm ve Metinlerarasılık K3-S.299-347.
    14 Yeni Tarihselcilik ve Hermenotik K3-S.348-357; 384-406.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-ÖNAL, Mehmet, Edebiyat Sanatı, Kurgan Edebiyat, Ankara, 2012. K2-Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yay., İst., 1994. K3-Kolcu, Ali İhsan, Edebiyat Kuramları, Salkımsöğüt Yay., Erzurum, 2011.
    Yardımcı Kitap Y1-WELLEK, Rene, WARREN, Austin, Edebiyat Biliminin Temelleri (Çev. Ahmet Edip Uysal), Ankara, 1983. Y2-Kaygı, Abdullah, Edebiyat ve Varlık, Kebikeç Yay., Ank., 1995.
    Dersin Amacı Edebiyat kuramlarını öğretmek ve bu kuramlar ışığında bir edebî metni inceleme ve çözümleme becerisi kazandırmak
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 1
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 1
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 1
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 1
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 3
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster