Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat, sanat eseri, sanat dalları ve edebiyat sanatı
|
K1-S.29-38.
|
2
|
Edebiyat kavramı, edebiyatın görev ve işlevi
|
K1-S.13-28; 39-40.
|
3
|
Edebi eser; edebi eserin tanımı ve özellikleri
|
K1-S.135-155
|
4
|
Edebiyat bilimi, edebiyat biliminin dalları ve yöntemleri
|
K1-S.46-100
|
5
|
Yansıtma kuramı
|
K2-S.15-34.
|
6
|
Dış dünyaya ve topluma yönelik eleştiri-Toplumcu gerçekcilik
|
K2-S.35-68.
|
7
|
Sanatçıya yönelik eleştiri,
|
K2-S.117-144.
|
8
|
Psikanalitik kuram ve feminist kuram
|
K2-S.228-240.
|
9
|
Okur merkezli kuramlar-Duygusal etki
|
K2-S.209-227.
|
10
|
Ontolojik kuram ve Varoluşcu edebiyat kuramı
|
K3-S.210-224; 225-244.
|
11
|
Rus biçimcilği, yapısalcılık ve göstergebilim
|
K2-S.161-168; 169-188.
|
12
|
Postmodernizm ve Metinlerarasılık
|
K3-S.287-298.
|
13
|
Postmodernizm ve Metinlerarasılık
|
K3-S.299-347.
|
14
|
Yeni Tarihselcilik ve Hermenotik
|
K3-S.348-357; 384-406.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-ÖNAL, Mehmet, (2012). Edebiyat Sanatı. Ankara: Kurgan Edebiyat.
K2-Moran, Berna, (1994). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: Cem.
K3-Kolcu, Ali İhsan, (2011). Edebiyat Kuramları.Erzurum: Salkımsöğüt.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Wellek, Rene, Warren, Austin, (1983). Edebiyat Biliminin Temelleri. (Çev. Ahmet Edip Uysal).
Ankara: İnkılap.
YK2-Kaygı, Abdullah, (1995). Edebiyat ve Varlık. Ankara: Kebikeç.
|
Dersin Amacı
|
Edebiyat kuramlarını öğretmek ve bu kuramlar ışığında bir edebî metni inceleme ve çözümleme becerisi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Yansıtma Kuramı, Anlatımcılık, Yeni Eleştiri, Rus Biçimciliği, Yapısalcılık, Okur Merkezli Kuramlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
3
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
3
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
3
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|