ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Şiir Tahlilleri TDE317 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-1.Şiir sanatının özelliklerini kavrar, şiir bilgisi ve zevki gelişir.
    2-2.Türk edebiyatında şiir türünün gelişimini öğrenir.
    3-3. Türk edebiyatında şiir poetikalarını bilir.
    4-4.Şiir çözümleme yöntemini öğrenir ve uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   96
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,2 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnsan-sanat, sanat-edebiyat, edebiyat-şiir ilişkisi-I K1-Bölüm 1
    2 İnsan-sanat, sanat-edebiyat, edebiyat-şiir ilişkisi-II K1-Bölüm 1
    3 Türk edebiyatında şiir K1-Bölüm 1, K4
    4 Şiirin unsurlarına giriş; Şiirde dil, şiirde muhteva K1-Bölüm 1, K3-Bölüm 1-2
    5 Şiirde yapı özellikleri K1-Bölüm 1, K3-Bölüm 1-2
    6 Şiir İncelemeleri ve çözümlemeleriyle ilgili kavramlar-I K2-Bölüm 5-6, K3-Bölüm 1-2
    7 Şiir İncelemeleri ve çözümlemeleriyle ilgili kavramlar-II K2-Bölüm 5-6, K3-Bölüm 1-2
    8 Türk edebiyatında şiir poetikaları (Ahmet Haşim, Orhan Veli) K5-Bölüm 1-2, Y 2, Y3-Bölüm 5
    9 Türk edebiyatında şiir poetikaları (Ahmet Hamdi Tanpınar) Y 2, Y 4, Y6-Bölüm 3
    10 Türk edebiyatında şiir poetikaları (Cahit Sıtkı Tarancı, Necip Fazıl Kısakürek) K5-Bölüm 3, Y 2,Y6-Bölüm 3
    11 Türk edebiyatında şiir poetikaları (Behçet Necatigil) Y 2, Y 4
    12 Örnek metin inceleme-Cemal Süreya Y 2, Y 4, Y3-Bölüm 7
    13 Örnek metin inceleme-Attila İlhan Y 2, Y 4, Y3-Bölüm 8
    14 Örnek metin inceleme-Ümit Yaşar Oğuzcan Y 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Çetişli, İ. (2010), Metin Tahlillerine Giriş 1, 5. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K2: Aksan D. (2005) Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, 5. Baskı, Engin Yayınevi, Ankara. K3: Çobanoğlu, Ş. (2018) Modern Şiir Dilinde Sapmalar, Hece Yayınları, Ankara. K4: Akyüz, K. (1995) Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst. K5: Okay, M.O. (2011) Poetika Dersleri, Dergah Yayınları, İst.
    Yardımcı Kitap Y1: Kaplan, M. (2005), Şiir Tahlilleri 1 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e, 20. Basım, Dergah Yayınları, İst. Y2: Kaplan M. (2011), Şiir Tahlilleri 2 Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, 20. Basım, Dergah Yayınları, İst. Y3: Aytaş, G. (2011) Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri, 2. Basım, Akçağ Yayınları, Ankara. Y4:Çetin N. vd. (2011) Şiir Çözümlemeleri, 2. Baskı, Kesit Yayınları, İst. Y5: Çetin N. (2012) Şiir Tahlilleri 2, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. YK6: Çonoğlu S. (2007) Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Ölüm, Akçağ Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Edebi tür olarak şiir bilgisi, Türk şiirinin gelişim süreci, seçkin örnekler ve şiir çözümleme yöntemlerinin yanında şiir zevkinin yerleşmesi amaçlanır.
    Dersin İçeriği Şiirin tanımı, şiirin unsurları ve tahlili. Türk şiir geleneği.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 3
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster