Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Edebî eserin özellikleri
|
K1 (s. 15-35),
|
2
|
Hikâye türünün tarihi gelişimi
|
K3 (s. 13-64),
YK2 (s. 93-106)
|
3
|
Roman türünün tarihi gelişimi
|
K3 (s. 64-102)
YK2 (s. 107-122)
|
4
|
Romanın unsurları
|
K1 (s. 37-96), K2 (s. 9-70), K3 (s. 142-183)
YK1 (s. 43-80/131-168/231-300)
|
5
|
Romanın unsurları
|
K1 (s. 37-96), K2 (s. 9-70), K3 (s. 142-183)
YK1 (s. 169-198)
|
6
|
Romanlarda içerik özellikleri
|
K1 (s. 40-50), K2. (s. 17-60), K3 (s. 119-184)
|
7
|
Anlatıcı ve anlatıcı tipleri
|
K1 (s. 70-96), K2 (s. 9-16), K3 (s. 103-118)
YK1 (s. 81-130)
|
8
|
Romanda zaman-mekân
|
K1 (s. 49-68), K2 (s. 24-60), K3 (s. 126-141)
YK1 (s. 231-300)
|
9
|
Tema
|
K1 (s. 69-70), K2 (s. 63-70), K3 (s. 119-125)
|
10
|
Romanda şahıs kadrosu-olay örgüsü-tip karakter
|
K1 (s. 43-48), K2 (s. 19-24), K3 (s. 142-184)
YK1 (s. 169-198)
|
11
|
Örnek metin inceleme
|
K1 (s. 143-148)
|
12
|
Örnek metin inceleme
|
K1 (s. 149-157)
|
13
|
Örnek metin inceleme
|
K1 (s. 167-177)
|
14
|
Örnek metin inceleme
|
K1 (s. 158-167)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Özgür İLDEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aktaş, Şerif (2015), Anlatma Esasına Bağlı Edebî Metinlerin Tahlili, 2. Baskı, Ankara: Kurgan Edebiyat Yayınları.
K2. Tekin, Mehmet (1989), Roman Sanatı ve Romanın Unsurları, Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları.
K3. Çetin, Nurullah (2012), Roman Çözümleme Yöntemi, 11. Baskı, Ankara: Öncü Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Stevick, Philip (1988), Roman Teorisi, (Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu), Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
YK2. Özgül, M. Kayahan (2003), Kandille İskandil, Ankara: Hece Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Türk ve dünya edebiyatındaki hikâye ve romancılığın gelişimini, hikaye ve roman sanatının unsurlarını öğretmek. Seçilmiş örneklerden hareketle hikaye ve roman tatlil yöntemini kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Kurmaca metin olarak hikâye ve roman türlerinin tarihsel gelişimi, bu türlerin teorik ve kavramsal çerçevesi ve türün başarılı örneklerinin belirli bir planına göre analiz edilmesi
|