ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Edebiyatı TDE321 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, çocuk edebiyatı kavramının niteliklerini bilir.
    2-Çocuk edebiyatı kavramının tarihî gelişiminden haberdar olur.
    3-Bizim edebiyatımızda ve dünyadaki mevcut ürünlerden haberdar olur.
    4-Mevcut eserlerin değerlendirilmesi becerisini kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7856
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk edebiyatının tanımı, niteliği ve önemi. K1. Giriş ve Birinci Bölüm K3. Birinci Bölüm K4. Birinci Bölüm K5. Giriş YK1. Birinci Bölüm
    2 Dünyada çocuk edebiyatının tarihî gelişimi K1. Birinci Bölüm K3. Birinci Bölüm K5. Birinci Bölüm YK2. İkinci Bölüm
    3 Türkiye`de çocuk edebiyatının tarihî gelişimi K1. Birinci Bölüm K3. İkinci Bölüm K4. İkinci Bölüm YK1 Birinci Bölüm
    4 Çocuk edebiyatının konuları K1 İkinci Bölüm K2 İkinci Bölüm K3 Birinci ve İkinci Bölüm YK1 Birinci Bölüm
    5 Çocuk kitaplarının şekil özellikleri K1. İkinci Bölüm K3. İkinci Bölüm K4. Üçüncü Bölüm K5.İkinci Bölüm YK1 İkinci Bölüm
    6 Yaşlara göre çocuk kitapları K1 Üçüncü Bölüm K3 İkinci Bölüm K4 İkinci ve Üçüncü Bölüm YK1 İkinci Bölüm
    7 Masal, Masalımsı eserler, fabllar, destanlar K1. Dördüncü Bölüm K3. Üçüncü Bölüm K4. Üçüncü Bölüm YK1 Dördüncü Bölüm
    8 Çocuk hikâye ve romanı K2 Üçüncü Bölüm K3 Dördüncü Bölüm K6 Üçüncü Bölüm YK2 Dördüncü Bölüm
    9 Exupery`nin Küçük Prens adlı eserinin incelenmesi K7 Kitabın Tamamı
    10 R.Bach`ın Martı adlı eserinin incelenmesi K8 Kitabın Tamamı
    11 Vasconcelos`un Şeker Portakalı adlı eserinin incelenmesi K9 Kitabın Tamamı
    12 Çocuk şiiri ve özellikleri K1. Beşinci Bölüm K3. Üçüncü Bölüm K4. Dördüncü Bölüm YK1 Dördüncü Bölüm
    13 Örnek metinlerin okunması, yorumlanması K1. Son Bölüm K3. Beşinci Bölüm K5. Dördüncü Bölüm YK2. Son Bölüm
    14 Çocuk eğitiminde dramatizasyon çalışmalarının önemi. K3. Beşinci Bölüm K4. Dördüncü Bölüm K5. Son Bölüm YK1. Son Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özgür İldeş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yalçın, A., Aytaş, Y. (2008) Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayıncılık. K2. Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş Çocuk Yazını: Yazın Eğitimine Atılan İlk Adım. (1. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. K3. Dilidüzgün, S. (2002). Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. K4. Oğuzkan, F. (2000). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. K5. Sever, S. (2012). Çocuk ve Edebiyat. (6. Baskı). İzmir: TUDEM. K6. Şimşek, T. (2014). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı. (5. Basım). Ankara: Grafiker Yayınları. K7. Antoine de Saint-Exupery, (2015). Küçük Prens, (Çevirmen: Tomris Uyar , Cemal Süreya), Can Çocuk Yayınları, K8. Livingston, J. (2000). Martı. (Çevirmen: Kader Ay Demireğen). Epsilon Yayınevi. K9. Vasconcelos, Jose Mauro de. (2000). Şeker Portakalı. (Çevirmen. Emrah İmre). Can Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Şirin, M. R.(2000b). 99 Soruda Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. YK2. Neydim, N. (1998). Çocuk ve Edebiyat- Çocukluğun Kısa Tarihi, Edebiyatta Çocuk Figürleri. İstanbul: Bu Yayınevi.
    Dersin Amacı Öğrencilere çocuk edebiyatı kavramını öğreterek bu kavramın Türk ve dünya edebiyatlarındaki gelişimini ve ürün verme sürecini kavratmak.
    Dersin İçeriği Çocuk edebiyatının tanımı, özellikleri ve önemi. Dünyada çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi Türkiye`de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi. Çocuk edebiyatındaki konular / Çocuk kitaplarının yapısal özellikleri Yaş dağılımına göre çocuk kitapları Masallar, masallar, masallar, efsaneler / Çocuk hikayeleri ve romanları Saint-Exupery`nin Küçük Prensi`nin İncelenmesi/ R.Bach`ın Martısının İncelenmesi Vasconcelos`lu Meu Pé de Laranja Lima`nın incelenmesi/ Çocuk şiiri ve özellikleri Örnek metinleri okuma ve eleştirme / Çocuk eğitiminde dramatizasyonun önemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 5
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster