ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Metin Şerhi-I TDE323 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler belli başlı şerh kitapları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Edebî metinlerin yorumunda takip edilecek metotları öğrenir.
    3-"Metin şerhi" ile "metin tamiri" kavramlarını tanır.
    4-Edebî metni şerh eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Metin Şerhi Nedir?
    2 Mesnevi Şerhleri
    3 Metin Örnekleri
    4 Metin Örnekleri
    5 Didaktik Şerhler
    6 Klasik Şiir Şerhleri
    7 Metin Örnekleri
    8 Vize
    9 Kadı Burhâneddin`den Gazel Şerhleri
    10 Fuzûlî`den Gazel Şerhleri
    11 Hayâlî`den Gazel Şerhleri
    12 Bâkî`den Gazel Şerhleri
    13 Nâ`ilî`den Gazel Şerhleri
    14 Neşâtî ve Şeyh Galib`den Gazel Şerhleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Çeltik, Halil, (1998), Ömer Ferit Kâm ve Âsâr-ı Edebiyye Tetkikati, Ankara. 2. Kurnaz, Cemal, (1995), Tahir Olgun, Divan Edebiyatının Bazı Beyitlerinin İzahına Dair Edebî Mektuplar, Ankara. 3. Tarlan, Ali Nihat, (1981), Edebiyat Meseleleri, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Gölpınarlı, Abdülbaki, (1968), Hafız Divanı, İstanbul . 2. Hoca, M. Nazif, (1980), Sudî, Hayatı ve İki Risâlesi`nin Metni, İstanbul. 3. İlaydın, Hikmet, (1974), Sadi, Gülistan, İstanbul. 4. Mehmed Konevî, (1289), Şerh-i Dîvân-ı Hafız, I-II, İstanbul. 5. Sûdî, (1250), Şerh-i Dîvân-ı Hafız I-II-III, Bulak.
    Dersin Amacı Edebî metinlerin yorumunda takip edilecek metotları ve yöntemleri tanıtmak ve örnek metinler üzerinde uygulayabilmek
    Dersin İçeriği Metin Şerhi Nedir? Mesnevi Şerhleri Metin Örnekleri Metin Örnekleri Didaktik Şerhler Klasik Şiir Şerhleri Metin Örnekleri ARA SINAV Kadı Burhâneddin`den Gazel Şerhleri Fuzûlî`den Gazel Şerhleri Hayâlî`den Gazel Şerhleri Bâkî`den Gazel Şerhleri Nâ`ilî`den Gazel Şerhleri Neşâtî ve Şeyh Galib?den Gazel Şerhleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. -
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. -
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. -
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. -
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. -
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. -
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster