Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKYOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Akar, Metin, (1994), Su Kasidesi Şerhi, Ankara.
2. Çalışkan, Adem, (1992), Fuzûlî`nin Su Kasidesi ve Şerhi,Ankara.
3.Duru, Necip Fâzıl-Okumuş, Sait, (2003), Ali Nihat Tarlan,Bakî Divanı Şerhi Notları, Ankara.
4.Tarlan, Ali Nihat, (1994), Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara.
5.Tarlan, Ali Nihat, (1934), Şeyhî Dîvânını Tetkik, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Ceylan, Ömür, (2000), Tasavvufî Şiir Şerhleri, İstanbul.
2. Çavuşoğlu, Mehmet, (1981), Dîvanlar Arasında, Ankara.
3. Çavuşoğlu, Mehmed, (1971), Necati Bey Divanının Tahlili, İstanbul.
4. Gürer, Abdülkadir, (1987), Hafız Divanı`nın Türkçe Tercüme ve Şerhleri, YLT, Ankara Üniversitesi, Ankara.
5. Kurnaz, Cemal, Hayalî Bey Divanı`nın Tahlili, Ankara.
6. Sefercioğlu, Nejat, (1990), Nev`î Divanı`nm Tahlili, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde yapılan divan tahlili çalışmalarıyla metin şerhi arasındaki münasebetleri tespit edebilmek ve metin şerhi yapabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Şerh ve Tahlil
Mazmun
Âşık
Örnek metin
Maşuk
Örnek metin
Rakib
ARA SINAV
Örnek metin
Rind
Örnek metin
Zâhid
Örnek metin
Metin tamiri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
4
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
3
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
3
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
2
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
3
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
3
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
4
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
1
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
5
|