ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Metin Şerhi-II TDE324 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günümüzde yapılan divan tahlili çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Bu çalışmalarda kullanılan yöntemler hakkında bilgilenir.
    3-Klasik Türk şiirinden seçilen örnek beyitleri metin şerhi usullerine göre yorumlama becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Şerh ve Tahlil
    2 Mazmun
    3 Âşık
    4 Örnek metin
    5 Maşuk
    6 Örnek metin
    7 Rakib
    8 Vize
    9 Örnek metin
    10 Rind
    11 Örnek metin
    12 Zâhid
    13 Örnek metin
    14 Metin tamiri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Akar, Metin, (1994), Su Kasidesi Şerhi, Ankara. 2. Çalışkan, Adem, (1992), Fuzûlî`nin Su Kasidesi ve Şerhi,Ankara. 3.Duru, Necip Fâzıl-Okumuş, Sait, (2003), Ali Nihat Tarlan,Bakî Divanı Şerhi Notları, Ankara. 4.Tarlan, Ali Nihat, (1994), Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara. 5.Tarlan, Ali Nihat, (1934), Şeyhî Dîvânını Tetkik, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1.Ceylan, Ömür, (2000), Tasavvufî Şiir Şerhleri, İstanbul. 2. Çavuşoğlu, Mehmet, (1981), Dîvanlar Arasında, Ankara. 3. Çavuşoğlu, Mehmed, (1971), Necati Bey Divanının Tahlili, İstanbul. 4. Gürer, Abdülkadir, (1987), Hafız Divanı`nın Türkçe Tercüme ve Şerhleri, YLT, Ankara Üniversitesi, Ankara. 5. Kurnaz, Cemal, Hayalî Bey Divanı`nın Tahlili, Ankara. 6. Sefercioğlu, Nejat, (1990), Nev`î Divanı`nm Tahlili, Ankara.
    Dersin Amacı Günümüzde yapılan divan tahlili çalışmalarıyla metin şerhi arasındaki münasebetleri tespit edebilmek ve metin şerhi yapabilmek
    Dersin İçeriği Şerh ve Tahlil Mazmun Âşık Örnek metin Maşuk Örnek metin Rakib ARA SINAV Örnek metin Rind Örnek metin Zâhid Örnek metin Metin tamiri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 3
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 2
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 3
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 4
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 1
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster