ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Divan Şiiri TDE354 BAHAR 2+0 Prg.Hariç Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Divan şiiri zevki oluşur.
    2-Divan şiirinin muhtevası ve şekil özelliklerini kavrar.
    3-Divan şiirinin belli başlı temsilcilerini tanır.
    4-Divan şiiri metinlerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Divan Şiirinin Tarihî Gelişimi
    2 Divan Şiirinin Dili
    3 Divan Şiirinin Muhteva Yapısı (Din Tasavvuf-Toplumsal Bakış)
    4 Divan Şiirinin Muhteva Yapısı (İnsan Unsuru-Aşık, Sevgili, Rakib- Tabiat)
    5 Divan Şiirinde Aşk Anlayışı
    6 Divan Şiirinde Şekil Özellikleri (Nazım Şekilleri ve Aruz)
    7 Divan Şiirinde Şekil Özellikleri (Nazım Şekilleri ve Aruz)
    8 Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri (Mevlana, Yunus Emre)
    9 Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri ( Fuzûlî, Bâkî )
    10 Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri ( Hayali Bey, Muhibbî ;Kanûnî )
    11 Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri (Nef`î, Nâbî)
    12 Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri (Nedim, Şeyh Galib)
    13 Kadın Divan Şairleri ve Şiirleri (Mihrî Hatun,Zeynep Hatun, Leyla Hanım
    14 Divan Şiirinden Örnekler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Dilçin, Cem, (1997), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yay., Ankara. 2. İpekten, Halûk, (1994), Eski Türk Edebiyatı, Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul. 3. İsen, Mustafa vd., (2003), Eski Türk Edebiyatı El Kitabı,Grafiker, Ankara. 4. Kalpaklı, Mehmet, (1999), Osmanlı Divan Şiiri Üzerine Metinler, YKY, İstanbul. 5. Üzgör, Tahir, (1983), Edebiyat Bilgileri, Veli Yay., İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1 .Akün, Ömer Faruk, (1995), "Divan Edebiyatı", İA, C.9, İstanbul, , s.389-427. 2. Bilgegil, M. Kaya, ( 1980) , .Edebiyat Bilgi ve Teorileri I Belagat, Ankara, I. 3. Levend, Agâh Sırrı, (1984), Divan Edebiyatı, Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, Enderun Kitabevi İstanbul. 4. Pala, İskender, (1997) , Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ Yay., Ankara,. 5. Türk Dili, Türk Şiiri,Özel Sayısı II (Divan Şiiri), S.415-416-417, TDK. Yay., Ankara, 1986. 6. Kurnaz, Cemal, (2001), Eski Türk Edebiyatı, Bizim Büro, Ank.
    Dersin Amacı Divan şiirinin anlaşılmasını ve şiir zevkinin oluşmasını sağlama, divan şiirinin dilini ve muhteva yapısını kavrama, divan şiirinde kullanılan bazı ifade ve şe¬kil unsurlarına dair temel bilgileri kazanma, divan şiirinin tarihi seyri içinde önemli temsilcilerini tanıma ve bu şairlerin seçkin şiirlerinden örnekleri anlayabilme.
    Dersin İçeriği Divan Şiirinin Dili Divan Şiirinin Muhteva Yapısı (Din Tasavvuf-Toplumsal Bakış) Divan Şiirinin Muhteva Yapısı (İnsan Unsuru-Aşık, Sevgili, Rakib- Tabiat) Divan Şiirinde Aşk Anlayışı Divan Şiirinde Şekil Özellikleri (Nazım Şekilleri ve Aruz) Divan Şiirinde Şekil Özellikleri (Nazım Şekilleri ve Aruz) Önemli Divan Şairleri ve Şiirleri Mevlana, Yunus Emre, Fuzûlî, Bâkî, Hayali Bey, Muhibbî ?Kanûnî, Nef?î, Nâbî, Nedim, Şeyh Galib Kadın Divan Şairleri ve Şiirleri (Mihrî Hatun,Zeynep Hatun, Leyla Hanım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. -
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 4
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 3
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 3
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 4
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 5
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 2
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster