Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Oğuz sahası destancılık geleneği
|
K1, Giriş
|
2
|
Kitab-ı Dedem Korkut hakkında bilgi
|
K3, Giriş
|
3
|
Boğaç Han Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
4
|
Salur Kazan Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
5
|
Bamsı Beyrek Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
6
|
Deli Dumrul Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
7
|
Kanturalı Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
8
|
Basat-Tepegöz Boyunun tahlili
|
K3, B2
|
9
|
Kıpçak sahası destancılık geleneği
|
K3, B1
|
10
|
Kurmanbek Destanı hakkında bilgi
|
K2, B1
|
11
|
Kurmanbek Destanı varyant ve versiyonları
|
YK1
|
12
|
Destanların motif açısından incelenmesi
|
K2, B2; YK2
|
13
|
Destanların epik kurallar açısından incelenmesi
|
K2, B3
|
14
|
Destanların performans teori açısından incelenmesi
|
K2, B4
|
Ön Koşul
|
Ön koşul yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K.1. Çobanoğlu Özkul. (2005). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği. Ankara: Akçağ Yay.
K.2. Arvas Abdulselam. (2019). Kurmanbek Destanı. Ankara: TDK.
K.3. Arvas Abdulselam. (2012). Kitab-ı Dedem Korkut ve Kıpçak Sahası Epik Destan Geleneği, Hâkim Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
Y.K.1. Arvas Abdulselam. (2012). Kurmanbek Destanının Varyant ve Versiyonları Üzerine Bir Araştırma, Milli Folklor, s. 20-32.
Y.K.2. Putilov B. N. (2019). Süje Oluşturucu Bir Unsur Olarak Motif (Çev. Abdulselam Arvas), Milli Folklor, s. 128-139.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları Oğuz ve Kıpçak Türk destanları hakkında bilgi verilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Türk destancılık geleneğini öğrenmek, Dede Korkut ve Kurmanbek destanları hakkında bilgi edinmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
-
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
-
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
-
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
-
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
5
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
4
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|