ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yabancılara Türkçe Öğretimi TDE417 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Anadili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi arasındaki farkları saptar.
    2-Dil ve kültür bağlantısını yabancı dil öğretim sürecinde değerlendirir.
    3-Belli başlı yabancı dil öğretim yöntemlerinin genel ilkelerini anlatır.
    4-Avrupa Dil Dosyası?nı amacı, içeriği ve uygulama önerileri doğrultusunda açıklar.
    5-Çağdaş dil öğretim yöntemleri doğrultusunda dilbilgisi, sözcük, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kazandırmaya yönelik etkinlik oluşturur.
    6-Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarını dil öğretimindeki yeni yönelimler doğrultusunda değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması Kaynak kitaplar, Ders Notları
    2 Dil nedir? (Ana dil ve İkinci dil kavramları ) Kaynak kitaplar, Ders Notları
    3 Yabancı Dil Öğretimi Nasıl Olmalıdır? Kaynak kitaplar, Ders Notları
    4 Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişimi ve bugünkü durumu. Kaynak kitaplar, Ders Notları
    5 Basamaklı Tur Sistemi nedir? Önemi nedir? Niçin gereklidir Kaynak kitaplar, Ders Notları
    6 Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı. Kaynak kitaplar, Ders Notları
    7 Vize haftası Kaynak kitaplar, Ders Notları
    8 Yabancılara Türkçe Öğretiminde ders kitabı, çalışma kitaplar ve yardımcı sözlüklerin kullanımı ve özellikleri Kaynak kitaplar, Ders Notları
    9 Yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler. Kaynak kitaplar, Ders Notları
    10 Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir? Kaynak kitaplar, Ders Notları
    11 Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması. Kaynak kitaplar, Ders Notları
    12 Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler Kaynak kitaplar, Ders Notları
    13 Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. Kaynak kitaplar, Ders Notları
    14 Final haftası Kaynak kitaplar, Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008): Yabancılar İçin Türkçe Dersleri, Konuşma- Okuma, A.Ü. Yayınları, Ankara. Özbay M. ve Temizyürek F. (2003): Türkçe Öğreniyoruz, TİKA Yayınları, Ankara. Zülfikar H. (1980): Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi, A. Ü. Yayınları, Ankara. Bayyurt Y. ve Yaylı D. (2008): Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yay., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinin küreselleşme bağlamında kazandığı önem, bu alanda olan gelişmeler ve ortamlar/hedef kitle hakkında bilgilendirmek, geçmişten bu güne yabancı dil öğretim yöntemlerini değerlendirmek, Avrupa Dil Dosyasını tanıtmak ve bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama ve anlatma yetisini geliştirici etkinlikler oluşturmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 3
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. 2
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 2
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 1
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 5
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 3
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster