Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Dil nedir? (Ana dil ve İkinci dil kavramları )
|
K2, Bölüm 1
|
3
|
Yabancı Dil Öğretimi Nasıl Olmalıdır?
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişimi ve bugünkü durumu.
|
K3, Bölüm 2
|
5
|
Basamaklı Tur Sistemi nedir? Önemi nedir? Niçin gereklidir
|
K4, Bölüm 3
|
6
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı.
|
K4, Bölüm 4
|
7
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde farklı milletlere yönelik dikkat edilecek sorunlar.
|
K1, K2, K3, K4 İlgili bölümler
|
8
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde ders kitabı, çalışma kitaplar ve yardımcı sözlüklerin kullanımı ve özellikleri
|
K3, Bölüm 3
|
9
|
Yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler.
|
K4, Bölüm 2
|
10
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir?
|
K4, Bölüm 2
|
11
|
Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması.
|
K2, Bölüm 2
|
12
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler
|
K3, Bölüm 4
|
13
|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
|
K3, Bölüm 4
|
14
|
Örnek ders anlatımı
|
K2, K3, K4 İlgili Bölümler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nesime CEYHAN AKÇA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1, Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008): Yabancılar İçin Türkçe Dersleri, Konuşma- Okuma, A.Ü. Yayınları, Ankara.
K2, Özbay, M. ve Temizyürek F. (2003): Türkçe Öğreniyoruz, TİKA Yayınları, Ankara.
K3, Zülfikar, H. (1980): Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi, A. Ü. Yayınları, Ankara.
K4, Bayyurt, Y. ve Yaylı D. (2008): Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yay., Ankara.
K5, Durmuş, M. ve Okur, A. (2018); Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara.
K6, Demircan, Ö. (2013); Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Der Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinin küreselleşme bağlamında kazandığı önem, bu alanda olan gelişmeler ve ortamlar/hedef kitle hakkında bilgilendirmek, geçmişten bu güne yabancı dil öğretim yöntemlerini değerlendirmek, Avrupa Dil Dosyasını tanıtmak ve bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama ve anlatma yetisini geliştirici etkinlikler oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihî gelişimi ve bugünkü durumu; yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler; yabancı dil öğretiminde dört temel becerinin (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler, dersin temel içerikleridir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
|
-
|
3
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular.
|
5
|
4
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar.
|
-
|
6
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
-
|
8
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
|
4
|
9
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
-
|
10
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
-
|
11
|
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
5
|
12
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|
13
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
14
|
Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar.
|
-
|
15
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler.
|
-
|